Sindsyg komprimering

Tags:    diverse

Jeg kan huske at jeg for godt 1 år siden havde noget musik fra en animeret film som blev vist til "the party" (www.theparty.dk). Musikken fylder et par hundrede megabyte men var komprimeret til ganske få kilobyte. Nogen der kender måder hvorpå det er komprimeret??

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er du sikker på at det hele ikke var lavet run-time via matematik?

Det er sådan de sindssygt flotte demoer (altså grafisk og lyd mæssigt), der kun fylder ~64KB (eller hvad man nu aftaler), laves..

Det lyder rimeligt med et par hundrede MB, der laves run-time, hvis det er til sådan en demo. Jeg har set demoer, der brugte over 1GB på lyd men som stadigt kun fyldte 64KB, så mit bud synes rimeligt.

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

Er du sikker!?
Det lyder rimelig voldsomt! Den bedste komprimering jeg kender er .rar
Brug WINRAR.

[Redigeret d. 17/06-05 12:44:25 af Rasmus Hamberg]

Jeg kan huske at jeg for godt 1 år siden havde noget musik fra en animeret film som blev vist til "the party" (www.theparty.dk). Musikken fylder et par hundrede megabyte men var komprimeret til ganske få kilobyte. Nogen der kender måder hvorpå det er komprimeret??

Ja, okay. Det er sgu en sindsyg komprimering. Det lyder lidt urealistisk!? :)

Mvh. Thomas Lykke Petersen

Ja..den var også fuldstændig sindsyg. I filmens credits stod der der var over 1 gb musik og mange hundrede mb film og filmen fyldte få mb. Det er rimelig urealistisk men jeg havde sgu filen på min pc og det passede.

Fandt det sgu her. OK...kunne ikke huske helt så godt men de 2 musiknumre der var fylder tilsammen 147 mb og filen fylder 37 kb.

http://theproduct.de/midi.html

.the .product laver demoer, hvor det grafiske og det lyd mæssige er produceret ud fra matematiske formler. Derfor fylder programmerne så lidt.
Og så vidt jeg kan læse mig til, benytter de også UPX, hvilket er et program, der kan komprimere programmer, men disse bliver så også eksekveret lidt langsommere lige til start, og der er vist også et par andre bivirkninger.. men det kan du jo selv undersøge, for UPX er gratis.

Fra deres FAQ:
with your technology you could compress a dvd to a floppy disk!
you got it all wrong. .the .product is not about compression, it's about generation. we can only "compress" data generated with our tool.

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

[Redigeret d. 17/06-05 13:29:19 af Nicolai Lyster Fersner]

Brug AC3 til DTS (film fra dvd) og mp3 til stereo for ordentligt komprimering af windows audio..

De eneste rigtige alternativer.. Der findes selvfølgelig andre, men de fylder mere.. også derfor de fleste warez film er pakket med samme.

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

t