C++ vs Delphi

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Hej,
jeg har programmeret meget WWW, programmering. Men vil nu gerne til at programmere rigtig programmering. Jeg har programmeret lidt Visual Basic og det jeg os god til, men jeg vil hellere prøve kræfter med C++ eller Delphi - HVAD SKAL JEG VÆLGE?

ChristofferB
christoffer@raiser.dk

21 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

http://udvikleren.dk ;-)

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Den 04-06-05 17:32 skrev The-Freak følgende:
-----------------------------------------------------------------------------

http://udvikleren.dk ;-)

MH.

The-Freak

Baah nogen flere:P

ChristofferB\\\\\\\\

Jeppe, jeg er enig i alle de punkter. MEN et faktum er at der er skrevet LANGT flere tutorials om mere advancerede emner til C++ end der er til Delphi.

Det skal lige siges at jeg selv er stor tilhænger af Delphi og kun anbefaler C++ fordi det er nemmere at funde tutorials ;-)

MH.

The-Freak

Ja okay jeg vil næsten give dig ret i det :) men alligevel ikke.. jeg synes selv jeg har svært ved at finde tutorials til c++ men det er nok bare mig.. jeg har næsten altid kun brugt bøger til at finde min viden i. og der er tilstrækkeligt med delphi materiale

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com

Den 04-06-05 18:02 skrev Troels Henriksen følgende:
Delphi har en forståelig syntax

Delphi's syntaks er baseret på Pascal, hvor C++'s syntaks er baseret på C. Delphi's syntaks er simplere, men de fleste programmører der har prøvet begge foretrækker en C-lignende syntaks. BEGIN ... END blokke virker ret klodsede i forhold til {}.

Delphi er 100% objekt orienteret

Er det en god ting? I C++ kan man vælge objektorientering fra, hvis det ikke passer til det problem man skal løse. Men du mener måske at alle problemer kan løses på en objektorienteret facon?

Delphi er ikke case-sensitivt

Det er der mange sprog der ikke er. Det betyder i mine øjne ikke noget, og case-insensitivitet kan gøre kode mere rodet, idet man ikke har nogen fast regel for hvordan en identifier ser ud.

Delphi kan generere nativ maskinkode såvel som .net kode(i de nyere versioner)

Det kan C++ også. Faktisk, så er C++/CLR et af de sprog Microsoft distribuerer med .NET-frameworket (det er altså ikke et uafhængigt firma der står bag det).

Delphi er RAD

Sproget Delphi er ikke RAD, IDE'en Delphi er. Du kan programmere C++ i Visual Studio, og det er også RAD-orienteret.

Delphi er ikke dokumenteret langsommere end C++

Men det er heller ikke dokumenteret hurtigere. ;-)

Delphi er fantastisk

Det er C++ også (sikke dog et underligt argument).

Delphi er grundigt dokumenteret

C++ er endnu bedre dokumenteret, simpelthen fordi det er langt mere udbredt, og fordi C/C++ også er det sprog næsten alle moderne styresystemer er skrevet i.

Ydermere har C++ nogle utroligt praktiske features som Delphi mangler, heriblandt templates (hvilket åbner op for generic programming og mange andre teknikker) samt multiple inheritance (et must for policy-baseret programmering).
--
Blog:
http://www.sigkill.dk/blog

Jah, hmm
Det er nogen gode ting du skriver. Det gør min forsåelse meget støere:D

Har os spurgt nogen andre og de anbefaler C++ så det vælger jeg:D tak for jeres menninger.

ChristofferB\\\\\\\\

Den 04-06-05 15:19 skrev ChristofferB følgende:
Hej,
jeg har programmeret meget WWW, programmering. Men vil nu gerne til at programmere rigtig programmering. Jeg har programmeret lidt Visual Basic og det jeg os god til, men jeg vil hellere prøve kræfter med C++ eller Delphi - HVAD SKAL JEG VÆLGE?

ChristofferB
christoffer@raiser.dk

I har alle hjulpet, så det er kun fair i alle får lidt point. Smid svar og i får 3 hver, og een af jer får 4:P

ChristofferB\\\\\\\\

Nu når vi lige snakker om c(++). Har altid undret mig over hvad cout og >> betyder?!

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

cout betyder(AFAIK) Console Out

Nej, det er character out. cout er ikke nødvendigvis en konsol (selvom det ofte er).

>> er en output operator. << er en input operator.

Det er lige omvendt.

--
Blog:

cout betyder(AFAIK) Console Out

Nej, det er character out. cout er ikke nødvendigvis en konsol (selvom det ofte er).

>> er en output operator. << er en input operator.

Det er lige omvendt.

--
Blog:

Ja jeg tænkte det nok :P... Holder mig til Delphi istedet :)...

MH.

The-Freak

Jeg er, sjovt nok, ikke uenig med ret meget af det der er skrevet.

Jeg vil blot nævne at Delphi miljøet er et rimeligt let miljå til at lave begynder GUI applikationer i, men intet andet.

Mig bekendt bliver Delphi ikke brugt ret meget til kommercielt, og kun til GUI.

Inden for det område som jeg arbejder i til daglig (indlejrede systemer, som f.ex. mobil telefoner) er der ikke noget alternativ til C og C++

Hej,

ChristofferB
christoffer@raiser.dk

Jeg fortrækker C++ fremfor Delphi. Det gør jeg fordi jeg har arbejdet lidt med begge sprog og har derfor fundet frem til at jeg bedre kan lide syntaksen i C++. Mit råd til dig er simpelt. Gå igang med at afprøve begge sprog. Du vil til sidst finde ud af hvad for en der er at fortrække.

Slot - All your base are belong to us
http://www.sigsys.dk

<< < 123 > >>
t