Den 04-06-05 18:02 skrev Troels Henriksen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Delphi har en forståelig syntax
Delphi's syntaks er baseret på Pascal, hvor C++'s syntaks er baseret på C. Delphi's syntaks er simplere, men de fleste programmører der har prøvet begge foretrækker en C-lignende syntaks. BEGIN ... END blokke virker ret klodsede i forhold til {}.
Delphi er 100% objekt orienteret
Er det en god ting? I C++ kan man vælge objektorientering fra, hvis det ikke passer til det problem man skal løse. Men du mener måske at alle problemer kan løses på en objektorienteret facon?
Delphi er ikke case-sensitivt
Det er der mange sprog der ikke er. Det betyder i mine øjne ikke noget, og case-insensitivitet kan gøre kode mere rodet, idet man ikke har nogen fast regel for hvordan en identifier ser ud.
Delphi kan generere nativ maskinkode såvel som .net kode(i de nyere versioner)
Det kan C++ også. Faktisk, så er C++/CLR et af de sprog Microsoft distribuerer med .NET-frameworket (det er altså ikke et uafhængigt firma der står bag det).
Delphi er RAD
Sproget Delphi er ikke RAD, IDE'en Delphi er. Du kan programmere C++ i Visual Studio, og det er også RAD-orienteret.
Delphi er ikke dokumenteret langsommere end C++
Men det er heller ikke dokumenteret hurtigere. ;-)
Delphi er fantastisk
Det er C++ også (sikke dog et underligt argument).
Delphi er grundigt dokumenteret
C++ er endnu bedre dokumenteret, simpelthen fordi det er langt mere udbredt, og fordi C/C++ også er det sprog næsten alle moderne styresystemer er skrevet i.
Ydermere har C++ nogle utroligt praktiske features som Delphi mangler, heriblandt templates (hvilket åbner op for generic programming og mange andre teknikker) samt multiple inheritance (et must for policy-baseret programmering).
--
Blog:
http://www.sigkill.dk/blog-----------------------------------------------------------------------------
Jah, hmm
Det er nogen gode ting du skriver. Det gør min forsåelse meget støere
Har os spurgt nogen andre og de anbefaler C++ så det vælger jeg
tak for jeres menninger.
ChristofferB\\\\\\\\