CVS guide til Windows

Tags:    diverse

Hey, jeg vil gerne have noget hjælp til at bruge CVS på Windows XP, jeg har ikke kunnet få det til at fungere, og de guider jeg har fundet fatter jeg intet af.

Er der nogen der kender en begynder-guide til hvordan jeg downloader umo (http://wiki.mozilla.org/Update:Website_Developers_Guide#Anonymous_CVS_Access) via CVS eller gider hjælpe mig med det?
Det må gerne skæres ud i pap.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan både gøre det via kommandopromten eller via en brugergrænseflade, hvoraf det sidste er nemmest, men ikke meget svære end plan tekst.
Jeg ville benytte TortoiseCVS til dette formål, da jeg til daglig bruger denne som klient (og CVS NT som server i øvrigt), men jeg kan også godt vise dig hvordan man gør via kommandopromten.

Du skal udføre et såkaldt "checkout" for at få fingrene i den mappe, da det er første gang du henter den (efterfølgende kan den hentes via "update" funktionen). Du kan finde meget mere om denne CVS funktion både i CVS NT's hjælp filer (dvs. info om kommandopromt metoden) og i TortoiseCVS hjælp filer (dvs. info om den nemmere, grafiske metode), men de ligger sikkert også ude på nettet (jeg har dog ikke haft brug for mere info omkring dem, da disse hjælp filer fortæller meget godt alligevel).

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

[Redigeret d. 05/06-05 03:20:26 af Nicolai Lyster Fersner]

Tak, TortoiseCVS virkede perfekt.

t