Hej alle i udviklere der ude
Jeg sidder og er lige startet op c++ og jeg syntes selv at det er spænende og sjovt.
Jeg har læst simon(izeburn) (Tror at det er det han hedder) artikler hvor man kun lære om console programmer.
Jeg ville lige teste mig selv for at se hvad jeg havde lært og jeg lavede dette program
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
int nummer1;
int tal1 = 9;
cout << "Jeg tænker på et tal imellem 5 og 10, prøv om du kan gætte det. Du har 2 fresoeg.";
cin >> nummer1;
if(tal1 == nummer1)
{
cout << "Flot du gættede rigtigt" << endl;
cout << "Du er nu gået videre til level 2 i gåde spillet";
system("PAUSE");
int nummer2;
int tal2 = 47;
cout << "Hvis Antons far er 43 år, hans bedstefar er 82 år og han selv er 16 år, hvad er deres gemmensnits alder så?";
cin >> nummer2;
if(tal2 == nummer2)
{
cout << "Flot du gættede rigtigt" << endl;
cout << "Du er nu gået videre til level 3 i gåde spillet";
system("PAUSE");
}
else
{
cout << "Trist, det var forkert. Start spillet igen og få et nyt fresøg :)";
system("PAUSE");
}
}
else if(nummer1 < 5)
{
cout << "Jeg sagde mellem 5 og 10 idiot. Nu bliver du noed til at starte mig forefra fordi du er så grim!";
system("PAUSE");
}
else if(nummer1 > 10)
{
cout << "Jeg sagde mellem 5 og 10 idiot. Nu bliver du noed til at starte mig forefra fordi du er så grim!";
system("PAUSE");
}
else
{
cout << "Trist, det var forkert. Start spillet igen og få et nyt fresøg :)";
system("PAUSE");
}
return 0;
}
Min compiler (dev-cpp) compilede uden fejl og det gik herlt uden problemer... Jeg går ud i min komandoprompt og køre mit program og SLAM så har den afviklet alt teksten og den stopper ved en system pause jeg trykker på en vilkåerlig tast og det lukker?!?
Det det hele handler om er at jeg gerne vil vide hvordan jeg kan komme til at afvikle programmet i et fornuftigt tempo og hvordan jeg kan komme til at svare på spørsmålene???
- Mange tak
Nikolaj