Gåde program

Tags:    c++

Hej alle i udviklere der ude :)

Jeg sidder og er lige startet op c++ og jeg syntes selv at det er spænende og sjovt.
Jeg har læst simon(izeburn) (Tror at det er det han hedder) artikler hvor man kun lære om console programmer.

Jeg ville lige teste mig selv for at se hvad jeg havde lært og jeg lavede dette program

Fold kodeboks ind/udKode 

Min compiler (dev-cpp) compilede uden fejl og det gik herlt uden problemer... Jeg går ud i min komandoprompt og køre mit program og SLAM så har den afviklet alt teksten og den stopper ved en system pause jeg trykker på en vilkåerlig tast og det lukker?!?

Det det hele handler om er at jeg gerne vil vide hvordan jeg kan komme til at afvikle programmet i et fornuftigt tempo og hvordan jeg kan komme til at svare på spørsmålene???

- Mange tak
Nikolaj :)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det virker fint for mig. Jeg bruger GCC-compileren, den samme som Dev-C++.

Vil du have at programmet skal pause før det afslutter, selv hvis du har svaret forkert, eller noget i den stil? I så fald skal du bare sætte system("pause Tryk en tast for at fortsætte, dumme mand...\\n"); før din return-erklæring.

Det virker fint for mig. Jeg bruger GCC-compileren, den samme som Dev-C++.

Vil du have at programmet skal pause før det afslutter, selv hvis du har svaret forkert, eller noget i den stil? I så fald skal du bare sætte system("pause Tryk en tast for at fortsætte, dumme mand...\\n"); før din return-erklæring.

"Jeg går ud i min komandoprompt og køre mit program og SLAM så har den afviklet alt teksten og den stopper ved en system pause jeg trykker på en vilkåerlig tast og det lukker?!?"

Det er det der er problemet :D

Jeg kan ikke se at der er et problem.

Man bør ikke læse et tal med cin >>, der sker sære ting hvis brugeren trykker noget der ikke er et tal. Man kan lave en lille funktion i stil med:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan ikke se at der er et problem.

Man bør ikke læse et tal med cin >>, der sker sære ting hvis brugeren trykker noget der ikke er et tal. Man kan lave en lille funktion i stil med:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg vil ligesom gerne se hvad det er mit program skriver....

Når jeg fjerne alle dine "system("PAUSE");" og putter en ind til slut i programmet virker det fint. Det skriver det forventede og venter på at jeg taster et tal når det skal. Så jeg kan ikke se at der er et problem.

Hvilken version af kompileren har du? I en kommando prompt kører du kommandoen: "g++ --version"

Prøv at kompilere direkte fra kommando linien, det gøres med en kommando i stil med:

"g++ whatever.cpp -o whatever.exe"

Når jeg fjerne alle dine "system("PAUSE");" og putter en ind til slut i programmet virker det fint. Det skriver det forventede og venter på at jeg taster et tal når det skal. Så jeg kan ikke se at der er et problem.

Hvilken version af kompileren har du? I en kommando prompt kører du kommandoen: "g++ --version"

Prøv at kompilere direkte fra kommando linien, det gøres med en kommando i stil med:

"g++ whatever.cpp -o whatever.exe"

Problemet er netop at den bare høvler al teksten af uden at gøre det i et tempo jeg kan følge med i :(
Versionen kan jeg ikke lige huske og jeg kan ikke finde den da jeg sidder ved en offentelig computer, som ikke har compileren (dev-cpp og mgimw)

Men hvad er det du siger, skal der kun være en systempause i slutinigen kun en og lige over return0?

Ja, det burde være nok med én system("pause"); til slut i programmet.

Du behøver slet ikke have nogen system("pause"); overhovedet, hvis du kører det fra kommando linien vil det blot afslutte og retrurnere når det kommer til enden.

Det kan være praktisk at have en system("pause"); til slut hvis du vil kunne starte programmet fra eksplorer eller fra dev-cpp og vil undgå at box'en lukker når programmet er slut. Der findes dog mange betydeligt pænere måder at løse det problem på.

t