Min køler skal køles mere. Vandkøler? :S

Tags:    diverse

Hej.
Jeg har fået ny computer, og efter noget tids problem med at min computer bliver for varm, vil jeg købe noget bedre... Min computer laver nemlig utrolig meget varme. Og kommer let på ca. en halv time op på 80 grader - især hvis jeg spiller half-life 2 og krævende spil!

Skal sige ind til videre at jeg har 3 blæser. En i strømforsyningen.
En lille mod til venstre mod venstre side. Og en giga en til min processor!

Når... Men nu skal jeg få kølet min pc! Min computermand har givet mig ideen at købe en vandkøler fra zalmar. Kølerens hjemmeside ses her:

www.zalman.co.kr

Til gengæld siger han at jeg bør fjerne de to andre blæsere så jeg kun har vandkøleren og størmforsyningskøleren tilbage.
Den ene anden blæser vil han så købe af mig igen.

Denne vandkøler vil han sælge mig for 1250 kr. Det er ret mange penge! Men nu er det en vandkøler! (1250 er med salget af min gamle blæser) (Han sætter den selv på, da det er ink. i noget andet arbejde)

Nu er jeg bare nysgerig om det vil hjælpe! Ingen tvivl om at en vandkøler men prisen er stor.

Udover det er den ekstern. Dvs. at jeg så også skal have boks ved siden af min computer. Men så er vel fordelen at den ikke larmer!

Vandkøleren vil køle min processor og mit grafikkort! Men så tænker jeg om resten af min computer så ikke bliver varm, når der nu ikke er så meget at fjerne luften?

Hvad er jeres mening om købet? Hvad skal jeg sige? Og hvad skal jeg gøre...

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Asetek's produkter er i verdensklasse og er anerkendt som nogle af de bedste i verden så det tror jeg at den kan Shafh ;-)

Derudover så skal der ikke køles andet end chipset, cpu og grafikkort. Og en alm. passiv køler plejer at være nok til at køle dit chipset!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

[Redigeret d. 30/05-05 22:05:51 af The-Freak]

Skal lige sige at komme til denne vandkølers side skal du gå ind i menuen og vælg: Water Cooling System<Reseration 1

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Har du kigget på www.asetek.dk de har nogle modeller der er billigere og så er det dansk...

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

De ser gode ud! Tror du bare at sådan en lille køler kan køler min computer ordenligt?

De sælger bare ikke over internettet, og er heller ikke sikker på om min mand er interreseret i at få noget andet udstyr end det han er kender!

Ind til videre vil jeg hellere høre om denne køler er et godt køb!

Tror du den kan køle min computer? (snakker om zalman køleren)

Min pc har dette:

AMD Athon 64 4000+ CPU, socket 939
ASUS A8N-SLI Bundkort
2048 MB PC3200 Kingston ddr-ram
128 MB Radeon X600 Pro, PCX Grafikkort
80 GB Seagate harddisk
1.44 diskettedrev
DVD-brænder, duel layer
16x48 DVD-drev
WA 1051 kabinet

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

hvis din com alligevel aldrig mere skal flyttes så kan vandkøling være en fin(og dyr) løsning... dog ville jeg aldrig selv bruge det da jeg godt kan lide at tage til netparty osv. jeg bruger selv en zalman kobber køler hvilket er ganske udemærket. Jeg bruger også 2 papst blæsere for at lave luft airflow i kabinettet samt en zalman strømforsyning... min com siger ikke en skid :D

Tja... Altså!
Jeg kan faktisk godt lide at gå til netparties og det sker da et par gange om året!

Men jeg kan bare ikke se nogen anden udvej end at købe en vandkøler! Det jeg havde før var nu også i topklasse. Både kabinetet var lavet til god køling. Og 3 kølere er sku ikke så dårligt!

Jeg har kigget en del på deres hjemmeside, og syns ikke de giver nogle informationer! Hvor meget vand kører den med? Hvordan fungere det osv.! Det samme med priserne. Der står ingen priser, eller kølekraft!

Udover det er den nærmeste forhandler af asetek køleren meget langt væk og de sender ikke så meget.

Det er i den grund jeg tror mere på Zalman, som jeg allerede har erfaring med!

ER DET ET DUMT KØB JEG LAVER? Får jeg brug for en så stor køler (6,5 liter vand i køleren)

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

[Redigeret d. 31/05-05 15:41:30 af Shafh]

Accepter up, hvis i ønsker. Ellers får the-freak dem!

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

t