Kopisirking

Tags:    diverse

Jeg har idag enlig fundet en butik hvor jeg kunne købe det nye album med Dave Matthews Band (et ukendt band her i DK).
Derfor har jeg gået rundt og været rigtig glad - indtil jeg satte cd'en i computeren for at overfører den til min ipod.

Jeg fandt nemlig ud af der var en FBI ANTI-PIRACY kopisikring på, som gør det umuligt bare at afspille eller konventere cd'en på computeren. (cd'en er en Dualdisc).

Da min computer nemlig er mit sådan set eneste "anlæg" jeg bruger og den eneste vej at overfører til min ipod, gør det mig meget irriteret!

Derfor spørger jeg (og jeg hved godt det ikke er lovligt):
Hvordan kan jeg få fjernet den spæring så jeg kan få den over på min ipod.

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har idag enlig fundet en butik hvor jeg kunne købe det nye album med Dave Matthews Band (et ukendt band her i DK).
Derfor har jeg gået rundt og været rigtig glad - indtil jeg satte cd'en i computeren for at overfører den til min ipod.

Jeg fandt nemlig ud af der var en FBI ANTI-PIRACY kopisikring på, som gør det umuligt bare at afspille eller konventere cd'en på computeren. (cd'en er en Dualdisc).

Da min computer nemlig er mit sådan set eneste "anlæg" jeg bruger og den eneste vej at overfører til min ipod, gør det mig meget irriteret!

Derfor spørger jeg (og jeg hved godt det ikke er lovligt):
Hvordan kan jeg få fjernet den spæring så jeg kan få den over på min ipod.

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

WindowsMediaPlayer kan nogen gange godt kopire cder som er kopi sikret, men det kommer så til at blive et wma format, jeg tror vidst også man skal sætte Kopisikret indhold til på disse wma filer

Ved ikke om det virker på den cd du har, men du kunne jo prøve..
Hilsen
Jan S.

Hent Knoppix LiveCD'en, og brug den til at rippe cden med... Knoppix er baseret på Linux, og da stortset ingen kopisikringer(Gætter ikke på at den her er anderledes) understøttes af Linux vil det ikke virke.

PS. Vær sikker på at du har noget plads på harddisken, som er i FAT32 format da Knoppix's NTFS driver(Såvidt jeg husker) ikke understøtter at skrive til NTFS... I could be wrong though...

PSS. Det er ikke vores skyld hvis du for besøg af FBI... Hehe ;)... I'm kidding

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Hvis du godt kan høre sangen på pc'en kan du bruge et program som audacity til at optage lyden med. Så skal du bare høre hele albummet før du har filen. Du kan også bruge en program som tunebite ( http://www.tunebite.com ) der er lavet til at optage albums med kopisikring.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

Hvad hedder cd-ripperen i knoppix?

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Den hedder ikke noget specielt ;)... Du kunne bruge Nautilus hvis du ville det ;)....

MH.

The-Freak

Kopisikring forsvinder ikke bare fordi du bruger Linux!
Ofte laver producenten en "hjemmelavet" afspiller til Windows, som har en form for kode validering som kan afspille de kopi-sikrede cder.

Det tænkte jeg nemlig også på, men det er sådan at jeg slet ikke kan se at cd'en er i. Der kommer intet ikon på denne computer, og jeg kan slet ikke åbne cd'en!

Troe FBI har lavet en ret god sikring :D

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

De skal fandme ikke få mig - og det gør de ikke. Har nemlig fundet en metode! Dog ret manuel

Jeg har tilsluttet en gammel discman til min pc og så optaget det imens discen afspiller! Altså sådan her:

1) Minidisc. Tager en ledning og stikker i stikket til hørerpropperne!

2) Den anden ned ende af ledningen ned i min computers microfon indgang.

3) Jeg starter minidiscen og starter med at optage alt det der kommer ind af microfon indgangen.

Sådan er jeg blevet hved... Manuelt, men effektivt :D

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

lol Shafh

MH.

The-Freak

t