Først og fremmest, dette emne er utroligt subjektivt. Alle har deres egen holdning.
Er Mac-systemet besværligt at finde rundt i? (Et rygte jeg har hørt)
Næh, tværtimod, vil jeg mene. MacOS X, Mac-styresystemet, har et interface der er ret brugervenligt opbygget, og det underliggende system er baseret på Unix, som jeg finder langt mere simpelt og logisk end Windows' noget mere fragmenterede DOS/OS2/VMS hybridsystem.
Er det ene produkt bedre end det andet til nogle ting og omvendt?
Selvom der findes en serverudgave af MacOS X, så er den ikke så udbredt, og nok heller ikke lige så god som en ægte Unix-server (GNU/Linux, Solaris, etc) eller Windows 2003. Apple's systemer har traditionelt altid været udbredt til grafisk arbejde, og mange kunstnere foretrækker dem stadigvæk. Der findes dog ikke lige så mange programmer og spil til MacOS X, som til Windows.
Hvilket produkt er "bedst"?
Det afhænger af hvem man er, og hvad man skal bruge det til. Hvis vi kigger på teknologien, rent objektivt, så vil jeg tro at MacOS X har en lille fordel, om ikke andet, så fordi Apple-hardwaren er designet til OS X, og derfor kører ret godt med det.
--
Blog:
http://www.sigkill.dk/blog[Redigeret d. 13/18-08 25:19:45 af Troels Henriksen][Redigeret d. 12/05-05 12:26:55 af Troels Henriksen]