bogstaver og tal???

Tags:    diverse

Hej min lillebror er 9 år og ordblind og han er ikke ret god til at huske hvordan tal og bogstaver ser ud! Problemet er at han ikke vil lave lektier og han er ikke gider gøre en ekstra indsats så han kan få det lært! Så jeg tænkte efter som han jo elsker computer og spil at jeg jo kunne lave et eller andet computer spil som han kan lære hvordan bogstaverne ser ud og hvordan tallene ser ud i! og så lære jeg jo også lidt mere programmering af det samtidig :D men altså mit spørgsmål er om der er nogle der har et par ideer til et godt og samtidigt sjovt lære spil, jeg har nemlig set mange lære spil men de er for det meste kedelige så bestemte jeg ville lave det selv! I spillet skal man bare kunne lære hvordan tallene og bogstaverne ser ud og hvad de hedder!

Nogle der har nogle gode ideer og som er villige til at poste dem her så siger jeg tak :D

Hvis du kalder InvalidateRect(hwnd, 0, TRUE); vil windows sende en WM_PAINT, så kaldes OnPaint og billedet bliver tegnet igen.

Nu har jeg fået min kode til at se sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Nede ved keyup og keydown har jeg lavet noget med switch og case jeg syntes det ser rigtigt nok ud men når jeg kører programmet og f.eks trykker pilned så rykker den ikke manden ned på tuen! kan du se hvad fejlen er???

Du mangler at kalde InvalidateRect ved op og ned taster.

Du sætter mand = "mandland.bmp"; eller mand = "mandtue.bmp"; men du loader ikke det nye billede.

Måske var det lettere at loade begge billeder i staren og så checke i Onpaint hvilket der skal bruges.

Okay jeg har prøvet det med at loade begge billeder:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men jeg får disse fejl:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg ved godt det er fordi jeg ikke kan bruge en string inde i den void men hvordan skal jeg ellers gøre??

Man kunne bruge noget i stil med:
Fold kodeboks ind/udKode 

Nåhh jah det gælder lige om at bruge den øverste del af hovedet :D Nåh men nu tror jeg nemt jeg kan lave resten selv! Jeg mangler bare en ting jeg skal have noget sådan man kan afspille noget lyd i programmet sådan der er en stemme der siger "1" og så skal man rykke hen på den tue der hedder "1"! Men hvordan kan jeg det? skal jeg ikke bare optage ind med en microfon og så spille lyd filen i programmet? og i såfald hvordan?

[Redigeret d. 07/05-05 01:36:45 af Johan]

Du skal optage alle lydene ind i mikrofonen, og gemme dem i en fil for hver tal. Gem filerne som .wav filer.

Så bruger du PlaySound til at afspille:
PlaySound("0.wav", 0, SND_FILENAME);

Se også:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/multimed/htm/_win32_playsound.asp

Okay Tusind tak skal du have så vil jeg bare lege lidt videre :D

Foresten har jeg fået delene hjem til mit comport project:
http://www.udvikleren.dk/thread.php?techid=&f=1&t=749
Men kan godt være jeg venter lidt med det og så leget lidt videre med spillet først :D

[Redigeret d. 07/05-05 01:47:32 af Johan]

t