bogstaver og tal???

Tags:    diverse

Hej min lillebror er 9 år og ordblind og han er ikke ret god til at huske hvordan tal og bogstaver ser ud! Problemet er at han ikke vil lave lektier og han er ikke gider gøre en ekstra indsats så han kan få det lært! Så jeg tænkte efter som han jo elsker computer og spil at jeg jo kunne lave et eller andet computer spil som han kan lære hvordan bogstaverne ser ud og hvordan tallene ser ud i! og så lære jeg jo også lidt mere programmering af det samtidig :D men altså mit spørgsmål er om der er nogle der har et par ideer til et godt og samtidigt sjovt lære spil, jeg har nemlig set mange lære spil men de er for det meste kedelige så bestemte jeg ville lave det selv! I spillet skal man bare kunne lære hvordan tallene og bogstaverne ser ud og hvad de hedder!

Nogle der har nogle gode ideer og som er villige til at poste dem her så siger jeg tak :D

En version der kompilerer, ændringer er markeret med BKB
Jeg har ikke forsøgt at køre.
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du har en std::string og vil sammenligne den med et tal, skal tallet være en streng.
Hvis du vil lægge til eller trække fra indholdet af en streng skal du konvertere til en int først.
Det var nok lettere at have a2 som en int, og så konvertere den til en std::string når det er nødvendigt.

Jeg har tilføjet to } disse står sansynligvis ikke rigtigt.

Hvordan konvertere jeg en int til en string???

Hvordan konvertere jeg en int til en string???

http://home20.inet.tele.dk/midgaard/tipc20050107.html

Der er stadig fejl:

C:\\BORLAND\\BCC55\\BIN>makeobj game/game
Borland C++ 5.5.1 for Win32 Copyright (c) 1993, 2000 Borland
game/Game.cpp:
Error E2268 game/Game.cpp 106: Call to undefined function 'ToString' in function
__stdcall MainWndProc(HWND__ *,unsigned int,unsigned int,long)
Warning W8071 game/Game.cpp 106: Conversion may lose significant digits in funct
ion __stdcall MainWndProc(HWND__ *,unsigned int,unsigned int,long)
Warning W8071 game/Game.cpp 118: Conversion may lose significant digits in funct
ion __stdcall MainWndProc(HWND__ *,unsigned int,unsigned int,long)
Warning W8066 game/Game.cpp 134: Unreachable code in function __stdcall MainWndP
roc(HWND__ *,unsigned int,unsigned int,long)
*** 1 errors in Compile ***

Fold kodeboks ind/udKode 

Du skal copiere ToString fra siden jeg linkede til, til toppen af din fil, efter alle #include

Jeg får ingen fejl når jeg compiler programmet:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men når jeg kører det får jeg først fejlen: Failed to load image og billedet lægger lige ved siden af og hedder v0 som den skulle hedde i starten! Og så bagefter får jeg fejlen: Failed to create MainWindow!

Når programmet starter er a2 tom, så den fil det forsøger at åbne første gang hedder v.bmp

I din MainWndProc skal du have flyttet en }

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er den sidste } markeret med BKB der er flyttet op.

Nu virker det og jeg har kommenteret koden så den er lidt nemmere for mig og finde rundt i! Men det eneste der er galt er at den ikke opdatere billedet når jeg f.eks trykker på pil op så ændre den jo variablen "mannpos" til v1.bmp og så skulle den jo så loade det billede der hedder det men jeg har prøvet ved at kalde funktionen OnPaint men den opdatere stadig ikke jeg har også prøvet at sætte en besked ind som skriver variablen "mannpos" ud for at se om den nu også indeholder v1.bmp når jeg trykker op og det gør den! Så der skal bare et eller andet til at opdatere billedet kan du kigge lidt på den og hjælpe???

koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 05/05-05 12:49:12 af Johan]

Når du trykker på f.ex. pil op ændrer du variablen manpos, men du loader ikke noget nyt billede.
Du skal loade det nye billede ved at kalde LoadBMP.
Du skal også sætte position for hvor manden skal tegnes.
Det er de to første 0'er i kaldet til BitBlt der fortæller hvor den tegner billedet.
Du må ikke kalde OnPaint, i starten kan du kalde InvalidateRect(hwnd, 0, TRUE); så sender windows en WM_PAINT, og OnPaint bliver kaldt.

Nåhh ups så har jeg misforstået jeg havde lavet et billede som hed v0.bmp hvor manden står på breden i venstre side og så havde jeg lavet et andet billede der hed v1.bmp og så videre derop af! Men sådan som jeg forstår du mener så skal jeg nærmest lægge vandet og tuerne ind som baggrund og så lave manden som billede oven på sådan jeg kan flytte ham eller hvad??? hvis det er sådan du mener skal jeg lige have lavet lidt om på spillet!

t