Relæ fra byggesæt?

Tags:    diverse

Jeg har købt en byggesæt, hvor man kan aktivere et relæ, ved lyd.

Der skal tilsluttes et 9V batteri til sættet. I manualen står der at relæet er af skiftertypen og kontakterne kan tåle 220 volt / 2 ampere. Når jeg kigger på selve relæet står der følgende påskrevet:

FRS10C-03

DC 6V

3A/125VAC

Lyder det rigtigt nok, eller har fabrikken kommet et forkert i posen?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det lyder rigtigt.
Der er et data blad her:
http://www.khalus.com.ua/data/chips/chameleon-relay/pdf/frs/frs10.pdf

Det er super, tak.

Inden jeg går igang med at lodde har jeg lige et sidste såørgsmål, der er skrevet følgende i vejledningen:

"Ved hjælp af et kort stykke skærmkabel forbindes mikrofonen"

Hvad er et "skærmkabel", det har jeg ikke lige hørt før?, jeg går ud fra at det ikke er det samme som der sidder i min skærm, hehe.

Et skærm kabel er et kabel hvor den ene leder er i midten og den anden er en flettet skærm udenom.
Antenne kabler og mange andre kabler til mindre signaler er skærmkabler.
Hvis ikke du har et skrærkabel kan du godt bruge en almindelig ledning, men det vil gøre opstillingen mere følsom for elektrisk støj.

Et skærm kabel er et kabel hvor den ene leder er i midten og den anden er en flettet skærm udenom.
Antenne kabler og mange andre kabler til mindre signaler er skærmkabler.
Hvis ikke du har et skrærkabel kan du godt bruge en almindelig ledning, men det vil gøre opstillingen mere følsom for elektrisk støj.

Tak for svarene. Jeg har fået samlet sættet, og fået det til at virke, nu kan jeg tænde og slukke lyset ved at knipse med fingrene, eller ved at tænde min loddekolbe (den er lige lovlig følsom, trimmere skal justeres lidt, hehe)

Du er velkommen til at ligge et svar så du kan få pointene.

Jeg samler ikke på point.
Lav selv et svar, og accepter det, så bliver spørgsmålet lukket og du får dine point tilbage.

Jeg samler ikke på point.
Lav selv et svar, og accepter det, så bliver spørgsmålet lukket og du får dine point tilbage.

*

t