Opdeling af harddisk

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej udviklere!

Er der ikke en der kan sige mig hvad der er den nemmeste måde at opdele en harddisk på?

13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
fdisk til windows..... men den håndterer vist kun FAT og ikke NTFS, ellers mener jeg man kan gøre det fra windows....

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

fdisk til windows..... men den håndterer vist kun FAT og ikke NTFS, ellers mener jeg man kan gøre det fra windows....

Praesto et Persto

Du kan sagtens opdele med fdisk, den laver jo ikke filsystemet, men derimod kun partitionerne. Du kan senere formatere til fat, eller et andet system, afhængig af hvad du har lyst til at køre på maskinen.

Hvis du ikke har lyst til at slette alt du har, kan du lege med Partition Magic, mener dog at det koster en smule penge.

Praesto et Persto

Jeg skal til at installere linux på min pc, så jeg vil gerne have linux på sin egen del. Men så skal delen vel ikke være Ext3?

Prøver at lige kigge på fdisk...

Jeg har fået lavet en partition med Windows' Diskhåndtering..

Ok, med din linux distro kan du formatere partitionen som f.eks. ext3, eller dit ynglings filsystem :)

Ok, med din linux distro kan du formatere partitionen som f.eks. ext3, eller dit ynglings filsystem :)

Når jeg prøver at installere Mandrakelinux 10.1, så efter man har accepteret licensaftalen kommer der denne meddelelse frem:

Der er opstået en fejl.
Der er opstået en fejl - der kunne ikke findes nogen gyldige enheder, hvor der kan oprettes nye filsystemer. Undersøg din maskine for.

Hvis man trykke næste kommer meddelelsen bare igen.

I stedet for at oprette en partition fra windows, så prøv at lade partitionen stå tom og lade din Linux distro gør jobbet.
Derudover er det en god ide at lade din Linux distro styre dual-boot, da det kan være en langhåret sag at få windows til at gøre det.

I stedet for at oprette en partition fra windows, så prøv at lade partitionen stå tom og lade din Linux distro gør jobbet.
Derudover er det en god ide at lade din Linux distro styre dual-boot, da det kan være en langhåret sag at få windows til at gøre det.

Jeg prøvede også at installere Linux før jeg lavede en partition, men der fik jeg den samme fejlmeddelelse :(

Praesto et Persto

Jeg skal til at installere linux på min pc, så jeg vil gerne have linux på sin egen del. Men så skal delen vel være Ext3?

<< < 12 > >>
t