Ny computer

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Leder markedet igennem efter en ny stationær computer.

Men hvad skal jeg købe? :S (køber ikke over nettet)
Er der nogen som vil anbefagle mig noget specielt, et mærke osv?

Er det idiotisk at købe intel istedet for AMD?
Hvad kan jeg forvente af opgraderingsmuligheder i en sammensat computer?

Min computer skal bruges til rigtig udvikler ting. programmering i delphi, C++, HTM osv., og arbejde i 3Ds Max og PhotoShop!
Af de lidt større opgaver skal den kunne bruges til film redigering og spil som Battlefield (hvis jeg får trang til det engang) :D

Giv mig en masse bud. Har du købt en ny computer inde for de sidste 2 måneder? Hvis ja, hvad købte du, og er du tilfræs?

Alle pc'er skal kunne købes i KBH området! (dvs. ikke butik i Jylland :D )

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Viljen er udviklerens bedste ven

18 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej... I har fuldstændig ret i at der er massere af penge at spare over nettet, og det må jeg da også indrømme er en stor mulighed! Men i såfald skal hjemmesiden gerne være MEGET polidelig, da jeg ikke ønsker at handle med noget ukendt!

Skal også sige at dell er udlukket. Har ikke hørt meget godt vedrørende dell's computere! De er både for dyre, problemmer med support og massere af fejl!

Jeg har engang fået en mand til at lave en computer, og resultatet var meget problematisk. Det endte med at alle computerens komponenter skulle udskiftes for at finde fejlen. Dyrt!

Men jeg skal da sige at jeg har haft nogle ideer om at selv at lave min computer. Både fordig det er ret plæret at kunne sige :D , og så giver det jo store muligheder for selv at vælge hvad der skal være i, og indlæring!
Men jeg er meget nervøs over det, selv om det enlig skulle være meget let. Personen der sælger mig komponenterne skal i såfald være en klog computernørd og hvide at de passer sammen, så jeg køber rigtigt. Og så er jeg meget bange vedrørende jeg så ingen garangti har (vedrørende samlingen)

Kom gerne med de størte tildbud i har fundet, og har været imponerede i, hvis der har været det :D

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Hvor kan jeg specielt få hightower kabinetter, eller bare midtetower?

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Nu ved jeg ikke hvor mange penge du vil ofre på skidtet, men jeg kan da fortælle dig hvad jeg har købt og hvorfor:

jeg har købt denne spand:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116403

og det blev denne fordi jeg dels har rigtig god erfaring med mærket, og den kører med en PCI-express bus,
støjniveauet er minimalt (Jeg bliver sindsyg hvis en computer står og pumper med langt over de 30db),
den kører med noget pænt hurtigt ram og en udemærket harddisk (jeg skal ikke kunne udelukke at du sagtens kan straffe 80Gb, men det er ikke lykkes mig endnu),
udvidelses mulighederne i denne maskine er rigtig gode hvis det skulle blive aktuelt.
og Maskinen leveres selvfølgelig med WinXP pro, istedet for homo edition som mange maskiner ellers leveres med.

hvad angår grafikkortet i den (intel GMA 900) så er det et elendigt grafikkort, der indtil videre har kørt alt hvad det er blevet straffet med flydende (spil som HL2, Nolf2, generals)

Jeg synes også du bør overveje din skærm (nu ved ikke hvilken du har) for der er ikke ved at sidde med verdens kraftigste computer og en 14" (monochrom) skærm.

og en sidste bemærkning: sørg for at få en maskine med PCI-express.

/Troels

Jeg har netop en 14 tommers skærm. Men den er fladskærm, og den er enlig ret behaglig, og kun 1 år gammel, så køber ikke et sæt...

Iøvrigt har jeg millioner har gode ting som jeg ikke vil skifte pga. et sæt!

Det skal kun være maskinen!

Jeg har allerede Windows XP Prof, så det er idiotisk at betale Bill Gates flere penge, end behøvet. Så kan jeg sparer der og senere købe longhorn istædet!

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

hvis du allerede er indehaver af en winxp prof licens der IKKE er oem så er der en del at spare ved at få en spand uden OS hvis du bare smider den gamle ud.

Nemlig... Ahh... Den skal nu bruges som server. Men det bliver nok linux til den - eller noget i den stil...

Har kigget på disse computere, som LasLego anbefaglede:

http://www.billigcomputer.dk/oversigt.asp?pcsystem=Multimedie

Nr. 1 er billig, men ikke særlig fed i fremtiden, så jeg vil nok hellere gå op i nogle af de andre.

Nr. 2 har ASUS, socket 754. Og den har massere af fede opgraderingsmuligheder (ville opgradere med det samme)

Nr. 3 er lidt dyr, men tilgængæld har den en fed CPU, som giver store muligheder i fremtiden. Den kan opgraderes til en meget kraftig computer. I såfald er jeg usikker om jeg ville opgradere det hele, som de tilbyder!

Det ligger mellem 2-3. Er bare usikker om der er så storefordele i at købe nr. 3?

Hva er jeres mening?

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Skal ikke bruges som server. Den computer som jeg har ind til videre (min gamle) skal blive server, men den anden skal skam være min arbejdscomputer!

Jeg er nemlig ikke sikker på hvilke opgaver jeg får brug for i fremtiden. Men krævende grafikopgaver er der nok en del af. Jeg spiller ikke specielt meget, men vil nu gerne kunne være lidt up-to-date og kunne spille BattleField, W3 og andet, hvis jeg lige pludselig får brug for det...

Jeg vil se hvor stort min sum af penge er i morgen. Hvis den er ret stor, så tror jeg at jeg vælger den dyrer. Er nemlig ikke sjovt i fremtiden at skulle skifte både Bundkort og CPU ud, hvis man nu har ombestemt sig.

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Har fundet og købt en rigtig god computer hos:

www.billigcomputer.dk
Hved ikke om det var et godt køb, men siden var bare så let at overkomme

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz