Ny computer

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Leder markedet igennem efter en ny stationær computer.

Men hvad skal jeg købe? :S (køber ikke over nettet)
Er der nogen som vil anbefagle mig noget specielt, et mærke osv?

Er det idiotisk at købe intel istedet for AMD?
Hvad kan jeg forvente af opgraderingsmuligheder i en sammensat computer?

Min computer skal bruges til rigtig udvikler ting. programmering i delphi, C++, HTM osv., og arbejde i 3Ds Max og PhotoShop!
Af de lidt større opgaver skal den kunne bruges til film redigering og spil som Battlefield (hvis jeg får trang til det engang) :D

Giv mig en masse bud. Har du købt en ny computer inde for de sidste 2 måneder? Hvis ja, hvad købte du, og er du tilfræs?

Alle pc'er skal kunne købes i KBH området! (dvs. ikke butik i Jylland :D )

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Viljen er udviklerens bedste ven

18 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Min mening:
Køb en mærkevare computer, alt det der hjemmesamlede l*** straffer dig bare. Personligt anvender jeg IBM da jeg synes de laver de suverænt lækreste maskiner, men forskellen på mærkevarerne er da ved at blive glattet ud. du får nok mest for pengene hos DELL, og i øvrigt, så mener det er noget pjat ikke at ville købe på nettet, du sparer seriøst en del.

/Troels

Hehe der stod tidligere i tråden at man ikke skulle starte en flamme tråd. Men undskyld, her følte jeg mig lige lidt for fristet. Hvorfor mener du at en hjemmelavet computer er ringere end dem man køber samlet? Hvis man bare har forstand på det basale ved en computer og køber hjem selv, sparer man for det første MANGE penge ved at købe over nettet, for det andet får man præcis hvad man vil have.. For det 3. man har mulighed for at opgradere. Jeg har været øjnvidne til et grafikkort der var NITTET fast til bundkortet, mener dette var en CompaQ eller en IBM. Hvad gør man dagen man skal skifte kortet? Man er nød til at sende det til rep. hos dem til mange penge i timen for noget jeg selv personligt kan gøre på under 5 min?

Dell er btw ikke andet end compaq med en finere facade. De er ikke meget bedre, af personlig erfaring ved jeg at en dell enten virker eller også.. ja så virker den ikke. En hel afdeling på min fars arbejde, måtte døje i flere måneder med dell, fordi deres computere genstartede på tilfældige tidspunkter. Så købte de nye computere, bestilt hjem fra et andet firma end Dell, problemet forsvandt. (De fik byttet computerne flere gange hos dell)

Jeg giver intet for de såkaldte mærkevare computere, alt det de bruger på marketing, kommer VI til at betale i sidste ende når vi køber deres produkt. Så lad mig slå mig løs på www.edbpriser.dk og så er jeg godt tilfreds.

En sidste fordel jeg lige vil nævne i forlængelse til at bygge selv:

Du SKAL ikke punge ud med alle pengene på én gang. Du kan købe processor og bundkort først, og så bygge videre på det når du har flere penge. Det er de færreste der har 10k til at ligge, eller det vil sige iblandt unge er det ;)

Mvh
Lasse Staal

Og til tråden:

Mener også at du bør overveje din holdning med køb over nettet. Butikker som SHG.dk eller midt-data.dk er meget pålidelige og ved køb via efterkrav er du sikker på at få varen. Bare et godt tip, køb altid hos butikker som har e-trade mærket. (et blåt e).

Leder markedet igennem efter en ny stationær computer.

Men hvad skal jeg købe? :S (køber ikke over nettet)
Er der nogen som vil anbefagle mig noget specielt, et mærke osv?

Er det idiotisk at købe intel istedet for AMD?
Hvad kan jeg forvente af opgraderingsmuligheder i en sammensat computer?

Min computer skal bruges til rigtig udvikler ting. programmering i delphi, C++, HTM osv., og arbejde i 3Ds Max og PhotoShop!
Af de lidt større opgaver skal den kunne bruges til film redigering og spil som Battlefield (hvis jeg får trang til det engang) :D

Giv mig en masse bud. Har du købt en ny computer inde for de sidste 2 måneder? Hvis ja, hvad købte du, og er du tilfræs?

Alle pc'er skal kunne købes i KBH området! (dvs. ikke butik i Jylland :D )

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Jeg vil anbefale at du kigger på http://www.midtdata.dk - De har nogle rigtig gode priser.

Mvh. Thomas Lykke Petersen

Nemlig... Ahh... Den skal nu bruges som server. Men det bliver nok linux til den - eller noget i den stil...

Har kigget på disse computere, som LasLego anbefaglede:

http://www.billigcomputer.dk/oversigt.asp?pcsystem=Multimedie

Nr. 1 er billig, men ikke særlig fed i fremtiden, så jeg vil nok hellere gå op i nogle af de andre.

Nr. 2 har ASUS, socket 754. Og den har massere af fede opgraderingsmuligheder (ville opgradere med det samme)

Nr. 3 er lidt dyr, men tilgængæld har den en fed CPU, som giver store muligheder i fremtiden. Den kan opgraderes til en meget kraftig computer. I såfald er jeg usikker om jeg ville opgradere det hele, som de tilbyder!

Det ligger mellem 2-3. Er bare usikker om der er så storefordele i at købe nr. 3?

Hva er jeres mening?

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

Det lyder måske ikke til at du får ret meget mere ved at vælge 3'eren. Men du skal tænke på at du får et bundkort der kan tage PCI Ekspes hvilket er fremtiden for grafikkort.
Men hvis pc'en KUN skal bruges som server ville jeg nok vælge 1'eren eller 2'eren da du jo ikke behøver bedre grafikkort til en server end det der sidder i.

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------

Lige en kommentar omkring dit AMD vs. Intel:

Prismæssigt *PLEJER* AMD at ligge bedst mht. pris. Intel's CPU har nogle teknologiske fordele(HyperThreading) og AMD's CPU'er har også nogle teknologiske fordele. Så det kommer helt an på hvad maskinen skal. Til en arbejdsstation tror jeg at jeg ville anbefale en AMD64 på en 2 GHz eller lign., da den yder i klassen med Intel's P4 2.8+ Ghz.

PS: Jeg vil gerne undgå en flamewar! Det er min mening, og i kan være enige eller ej. Bare lad være med at flame!! TAK!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

vælg AMD til directX, openGL.. altså spil.

ellers hold dig til intel..

Der findes et hav at test på www.tomshardware.com og amd sejre oftes kun ved DirectX og OpenGL ....

Men det er en jungel, jeg ville, hvis muligt vente til intel kommer med deres udgave af en dobbelt kernet cpu, og til den er til at betale for..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Har hørt at de nye 2 kernede processore ikke skulle være specielt meget bedre end de normale, og prisen doppelt så dyr!

Er der nogle tvivl om at 64bits processor er fremtiden, og er et "must" hvis man skal have noget ordenligt?

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Har hørt at de nye 2 kernede processore ikke skulle være specielt meget bedre end de normale, og prisen doppelt så dyr!

Er der nogle tvivl om at 64bits processor er fremtiden, og er et "must" hvis man skal have noget ordenligt?

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Definér "specielt bedre".
Prøv at køre 2 krævende tråde på en enkelt kerne og på en dobbelt og se så forskellen, for det er dér, hvor de gør sig bemærket.
Da vi formentlig ikke ser 604 GHz transistoren i brug det næste stykke tid, så må Intel/AMD jo bare udvide kerne-antallet (eller se tiden an med den kraftige Cell processor og dens OS).

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

[Redigeret d. 18/04-05 21:09:10 af Nicolai Lyster Fersner]

Men om ingen omstændigheder ønsker jeg at betale flere tussinede (okay, lidt mindre er det nok) ekstra for en 2 kærnet... Jeg bliver nød til at få en ny computer inde for en månedes tid, og så hjælper det jo heller ik.
Grunden til max. en månede, er at min gamle er ved at være kaput. Tror så småt det hurtig får overbelastning og problemmer med varmen! Og du hved hvordan en udvikler har det uden computer. Det er ligesom et menneske uden et liv, eller en junkie uden stoffer på lommen. :D

Men kunne jeg hører mere precist om i har set en computer som er billig!

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Min mening:
Køb en mærkevare computer, alt det der hjemmesamlede l*** straffer dig bare. Personligt anvender jeg IBM da jeg synes de laver de suverænt lækreste maskiner, men forskellen på mærkevarerne er da ved at blive glattet ud. du får nok mest for pengene hos DELL, og i øvrigt, så mener det er noget pjat ikke at ville købe på nettet, du sparer seriøst en del.

/Troels

Den 18-04-05 23:10 skrev Lasse Staal følgende:

Hehe der stod tidligere i tråden at man ikke skulle starte en flamme tråd. Men undskyld, her følte jeg mig lige lidt for fristet. Hvorfor mener du at en hjemmelavet computer er ringere end dem man køber samlet? Hvis man bare har forstand på det basale ved en computer og køber hjem selv, sparer man for det første MANGE penge ved at købe over nettet, for det andet får man præcis hvad man vil have.. For det 3. man har mulighed for at opgradere. Jeg har været øjnvidne til et grafikkort der var NITTET fast til bundkortet, mener dette var en CompaQ eller en IBM. Hvad gør man dagen man skal skifte kortet? Man er nød til at sende det til rep. hos dem til mange penge i timen for noget jeg selv personligt kan gøre på under 5 min?

Dell er btw ikke andet end compaq med en finere facade. De er ikke meget bedre, af personlig erfaring ved jeg at en dell enten virker eller også.. ja så virker den ikke. En hel afdeling på min fars arbejde, måtte døje i flere måneder med dell, fordi deres computere genstartede på tilfældige tidspunkter. Så købte de nye computere, bestilt hjem fra et andet firma end Dell, problemet forsvandt. (De fik byttet computerne flere gange hos dell)

Jeg giver intet for de såkaldte mærkevare computere, alt det de bruger på marketing, kommer VI til at betale i sidste ende når vi køber deres produkt. Så lad mig slå mig løs på www.edbpriser.dk og så er jeg godt tilfreds.

En sidste fordel jeg lige vil nævne i forlængelse til at bygge selv:

Du SKAL ikke punge ud med alle pengene på én gang. Du kan købe processor og bundkort først, og så bygge videre på det når du har flere penge. Det er de færreste der har 10k til at ligge, eller det vil sige iblandt unge er det ;)

Mvh
Lasse Staal

Og til tråden:

Mener også at du bør overveje din holdning med køb over nettet. Butikker som SHG.dk eller midt-data.dk er meget pålidelige og ved køb via efterkrav er du sikker på at få varen. Bare et godt tip, køb altid hos butikker som har e-trade mærket. (et blåt e).
-----------------------------------------------------------------------------

for så vidt mener jeg ikke at en hjemmesamlet behøves at være ringere end en mærkevare, men jeg kan jo bare kigge mig omkring og se alle mine kammerater der har bygget selv, deres maskiner fungerer generelt ringere end min IBM. Til prisen så tror jeg nok at microsoft er med til at udligne prisen, med mindre du vil køre linux eller et andet gratis os. og du skal jo have os. hvad angår opgradering, så står der i garanti betingelserne til min IBM at hvis den skal til reperation, så skal jeg fjerne alle komponenter jeg selv har installeret, altså jeg kan opgradere den, og jeg kan som regel udskifte eller putte nyt i uden at løsne en eneste skrue, brugervenlighed!

<< < 12 > >>
t