Den 18-04-05 23:10 skrev Lasse Staal følgende:
Hehe der stod tidligere i tråden at man ikke skulle starte en flamme tråd. Men undskyld, her følte jeg mig lige lidt for fristet. Hvorfor mener du at en hjemmelavet computer er ringere end dem man køber samlet? Hvis man bare har forstand på det basale ved en computer og køber hjem selv, sparer man for det første MANGE penge ved at købe over nettet, for det andet får man præcis hvad man vil have.. For det 3. man har mulighed for at opgradere. Jeg har været øjnvidne til et grafikkort der var NITTET fast til bundkortet, mener dette var en CompaQ eller en IBM. Hvad gør man dagen man skal skifte kortet? Man er nød til at sende det til rep. hos dem til mange penge i timen for noget jeg selv personligt kan gøre på under 5 min?
Dell er btw ikke andet end compaq med en finere facade. De er ikke meget bedre, af personlig erfaring ved jeg at en dell enten virker eller også.. ja så virker den ikke. En hel afdeling på min fars arbejde, måtte døje i flere måneder med dell, fordi deres computere genstartede på tilfældige tidspunkter. Så købte de nye computere, bestilt hjem fra et andet firma end Dell, problemet forsvandt. (De fik byttet computerne flere gange hos dell)
Jeg giver intet for de såkaldte mærkevare computere, alt det de bruger på marketing, kommer VI til at betale i sidste ende når vi køber deres produkt. Så lad mig slå mig løs på www.edbpriser.dk og så er jeg godt tilfreds.
En sidste fordel jeg lige vil nævne i forlængelse til at bygge selv:
Du SKAL ikke punge ud med alle pengene på én gang. Du kan købe processor og bundkort først, og så bygge videre på det når du har flere penge. Det er de færreste der har 10k til at ligge, eller det vil sige iblandt unge er det
Mvh
Lasse Staal
Og til tråden:
Mener også at du bør overveje din holdning med køb over nettet. Butikker som SHG.dk eller midt-data.dk er meget pålidelige og ved køb via efterkrav er du sikker på at få varen. Bare et godt tip, køb altid hos butikker som har e-trade mærket. (et blåt e).
-----------------------------------------------------------------------------
for så vidt mener jeg ikke at en hjemmesamlet behøves at være ringere end en mærkevare, men jeg kan jo bare kigge mig omkring og se alle mine kammerater der har bygget selv, deres maskiner fungerer generelt ringere end min IBM. Til prisen så tror jeg nok at microsoft er med til at udligne prisen, med mindre du vil køre linux eller et andet gratis os. og du skal jo have os. hvad angår opgradering, så står der i garanti betingelserne til min IBM at hvis den skal til reperation, så skal jeg fjerne alle komponenter jeg selv har installeret, altså jeg kan opgradere den, og jeg kan som regel udskifte eller putte nyt i uden at løsne en eneste skrue, brugervenlighed!