Jeg har kodet et lille script i js til at vise info om et billede. Infoen vises i en div som skal gøres synlig når man holder musen over billedet. Det virker også fint, men jeg vil have div'en til at stå til venstre for musen istedet for til højre. Så er det jo bare at trække width'en af div fra x-positionen. Problemet er at jeg ikke kan få fat i width'en af div'en. Jeg har brugt det her til at teste alert(document.getElementById("imgdesc").width); men den siger at imgdesc ikke har nogen properties.
if (!isIE)
{
document.getElementById("imgdesc").style.width
}
else
{
document.getElementById("imgdesc").style.posWidth
}
Hvad med noget i den stil?!
Mvh. Thomas Lykke Petersen
Det er fordi style.width i JS giver den værdi, som der står i style attributen for et tag...
Jeg går udfra, at du lader den udvide sig efter indholdet, eller her skrevet width'en af diven i det eksternt stylesheet/i headeren - Har du gjort det, så vil JS ikke kunne finde noget info om width i taggets style attribute, og derfor returnere undefined... Jeg tror desværre ikke du kan komme uden om denne "fejl" i JS, så du bliver nødt til at give din div en fast bredde, hvis du vil flytte den over på højre side
- Mads