HiJackThis plejer normalt altid at virke... Jeg har mange gange haft problemmer med kapringer af min startside, popups (ikke fra siden med spyware), og favoritter i IE!
Det jeg gør normalt er at jeg først søger pc'en igennem for spyware og ad-aware med endten: Ad-aware, eller med microsofts spyware program:
http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspxNår programmet har søgt igennem får jeg normalt mindst 1 virus. Jeg læser lige navnet som eks. kunne Hentai, som jeg eks. har oplevet spyware fra. Når det er gjord starter jeg HijackThis, og tager en søgning. Nu fjerner jeg alle hakker hvor der bare indholder noget af navnet.. Det er selvfølgelig ikke alt spyware der er gemt under virussens navn som i dette eks. men så plejer jeg lige at læse hvad den kaprede startside hedder, og sletter alt med det navn!
Vil lige andbefagle Microsofts Spyware program! Selvom det kommer fra Microsoft, har jeg sjællendt set noget så effektivt. Og skønt det er en beta version klarer den opgaverne 100%
Kørte engang et tjeck på en bærbar. Resultatet blev over 1500 spyware
Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz