Lub browservindu

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej

Jeg leder efter en kode som kan lukke et browser vindu ned.

jeg fik denne kode
<script language="javascript">window.close();</script>

men som i kan se på www.silkejob.dk/callback.asp
så kommer der en Ja/Nej boks.. Det skal der ikke. Jeg leder efter en kode som lukker browser vinduet med det samme den bliver læst.
-------------------------------------------------------------------------
Nogen der kan hjælpe?

Nu kan jeg se at hvis man trykker på den som link så virker det, men hvis i manuelt åbner et nyt browservindu og så indsætter koden så virker det ikke.....

[Redigeret d. 03/04-05 17:17:40 af Morten B. Olsen]

12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg leder efter en kode som kan lukke et browser vindu ned.

jeg fik denne kode
<script language="javascript">window.close();</script>

men som i kan se på www.silkejob.dk/callback.asp
så kommer der en Ja/Nej boks.. Det skal der ikke. Jeg leder efter en kode som lukker browser vinduet med det samme den bliver læst.
-------------------------------------------------------------------------
Nogen der kan hjælpe?

Nu kan jeg se at hvis man trykker på den som link så virker det, men hvis i manuelt åbner et nyt browservindu og så indsætter koden så virker det ikke.....

[Redigeret d. 03/04-05 17:17:40 af Morten B. Olsen]

Så vidt jeg ved er det ikke muligt, da brugeren selv skal bestemme om han/hun vil lukke vinduet
Du kan få den til at lukke uden at spørge ved at sætte den i en popup, eller sætte et link og target="_blank"...

Hilsen
Jan S.

[Redigeret d. 03/04-05 17:20:23 af Jan S.]

"Selvfølgelig kommer der en ja-nej boks. Du skal sku da ikke bestemme om mit browservindue skal lukkes! Det skal jeg nok selv bestemme. Bland dig uden om!"

---

Du kan ikke fjerne boksen, og det skal du keller ikke kunne. Det ville ikke være pænt af dig at gøre. :)

[Redigeret d. 03/04-05 17:29:24 af Jesper Kristensen]

Jeg har ikke læst nogle af de andres posts. Men det _ER_ muligt at fjerne boksen i IE.
Ved ikke om det kan lade sig gøre efter Service Packen, men prøv
window.close(0)
eller
window.close(1)

kan ikke huske hvad for en...

Mvh Bob

Sorry, min fejl.

window.close(opener="0");

Edit: Det kan jo self ikke lade sig gøre i Firefox og sikkert heller ikke i andre browsere end IE - Da den jo som bekendt er en lorte browser :p

[Redigeret d. 04/04-05 15:27:37 af Jeppe Dyrby]

Selvfølgelig kommer der en ja-nej boks. Du skal sku da ikke bestemme om mit browservindue skal lukkes! Det skal jeg nok selv bestemme. Bland dig uden om!

---

Du kan ikke fjerne boksen, og det skal du keller ikke kunne. Det ville ikke være pænt af dig at gøre. :)

Synes ikke det er nødvendigt at bruge den tone, men når du nu selv har bestemt det så får du da et svar i samme tone.

Det er sgu da ikke sikkert at du nogensinde kommer ind på den side som koden skal sidde på. Koden skulle faktisk sidde på i et admin område på en hjemmeside, hvilket vil sige at det kun er mig der oplever koden.. Tænk før man taler....

sorry. udtrykte mig ikke særligt klart. Det vil være mine tanker, når jeg møder en side, der prøver at ændre på min browser. Men med mindre du har åbnet vinduet selv, kan du ikke lukke det.

sorry. udtrykte mig ikke særligt klart. Det vil være mine tanker, når jeg møder en side, der prøver at ændre på min browser. Men med mindre du har åbnet vinduet selv, kan du ikke lukke det.

Forstod det godt.. Men skulle lige have lov til at brokke mig over et eller andet :)

Når okay... Jamen så må jeg lever med at skulle lukke 20-30 vinduer manuelt...

Du kan vel få browseren selv til at lukke alle vinduer?

Du kan vel få browseren selv til at lukke alle vinduer?

Ja men det skal den ikke... Nu forklare jeg lige problemet

Når man vil sende en sms ud fra internettet skal man simpelt bare gå ind på en url hvor ens brugernavn, kodeord, modtager, udbyder osv står listet. Når så beskeden er sendt bliver man sendt videre til en valgfri side. Det var her jeg ville lave en side som lukkede vinduet.

Forestil dig at du skal sende 20 beskeder ud... Når man så trykker send så bliver de 20 beskeder sendt, men på samme tid bliver der åbnet 20 vinduer hvor der står "sendt"...

Det var dette jeg gerne vil have ændret.. men jeg overlever vel

du kan sende dem en efter en, hvor man sendes videre til en side, der sender den næste...

Browser vinduer der er lavet/åbnet af brugeren kan ikke lukkes af nogen kode uden at spørge brugeren, det er en standard. vinduer som din side laver(pop ups) kan lukkes uden at spørge brugeren.

Jeg har aldrig set noget der kunne lukke en brugers åbnet vindue.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

<< < 12 > >>
t