plzz hjælp mig ( har godt nok ikk fler up ) , men det er simpelt !!

Tags:    diverse

SKAL HA lavet så man ikk kan oprette 2 brugere med samme navn på min side.. det skulle vidst være nemt ordnet med en Mysql_row_nums.. please Hjælp ?!

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
SKAL HA lavet så man ikk kan oprette 2 brugere med samme navn på min side.. det skulle vidst være nemt ordnet med en Mysql_row_nums.. please Hjælp ?!

Det nemmeste ville nok være:
Fold kodeboks ind/udKode 

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

if ($username == $sql->username_du_allerede_har_trukket_ud_i_din_while) { break; }

Enten skal dit php lag selv håndhæve forbudet, ved evt at forsøge at vælge en bruger fra databasen med samme login, lige inden brugeren oprettes i databasen.
Det vil virke næsten 100 %, dog kan det ske at 2 opretter sig samtidigt med det samme navn, men timingen skal være så tæt at det er praktisk umuligt.

En anden måde er at markere det felt i tabellen som skal indeholde login navnet, som unique ... hvorefter det er din databases job at sikre at det ikke sker.

Dette kræver at du laver din php kode om så du samler fejl op fra databasen .. og så skal du særligt kunne håndtere at dataabsen sender en fejl tilbage omkring dublikat værdier i din kode til oprettelse af brugere.

Så har du to måder at gøre det på.

t