Er sproget på vej ud?

Tags:    diverse

Kristian Kjærgaard - overgodt@yahoo.dk

Jeg læste i dk.edb.programmering, at der var er en, der sagde, at Delphi måske var ved at uddø. Hvad er jeres mening om det?

Hvilke sprog holder, og hvordan står andre sprog i forhold til Delphi?

Kristian Kjærgaard - overgodt@yahoo.dk

Jeg læste i dk.edb.programmering, at der var er en, der sagde, at Delphi måske var ved at uddø. Hvad er jeres mening om det?

Hvilke sprog holder, og hvordan står andre sprog i forhold til Delphi?

Hej Kristian

Jeg programmere ikke selv i Delphi, men kender mange som gør det. Jeg har ikke indtryk af at Delphi og Pascal sproget er ved at uddø, eftersom det har enormt mange tilhængere.

Til spørgsmålet om hvilke sprog der holder, programmere jeg selv i C++, og mit indtryk er at dette sprog aldrig vil uddø. Det bliver simpelthen brugt til at lave for mange ting. Og sproget har endnu flere tilhængere end Delphi, bare kig på forum aktiviteten her på udvikleren, så kan du næmt se hvilke sprog der er mest populære.

//Nick

Bare lige så du ved det... sproget hedder nu engang Object Pascal, ikke Delphi. Delphi er kun IDE'et/compileren.
Der findes faktisk andre Object Pascal compilere derude, så navnet Delphi holder ikke.

1101110100010110000101000001

Den 16-03-05 11:04 skrev Nicolai Lyster Fersner følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Bare lige så du ved det... sproget hedder nu engang Object Pascal, ikke Delphi. Delphi er kun IDE'et/compileren.
Der findes faktisk andre Object Pascal compilere derude, så navnet Delphi holder ikke.

Kristian Kjærgaard
overgodt@yahoo.dk

Hmm jaeh... Nu du siger det, så vidste jeg det godt...

Den 16-03-05 11:04 skrev Nicolai Lyster Fersner følgende:

Kristian Kjærgaard
overgodt@yahoo.dk

Hmm jaeh... Nu du siger det, så vidste jeg det godt...

Sproget er siden hen blevet omdøbt af Borland til "The Delphi Language", pga. de tiltag som der er sket siden det oprindelige objevt pascal.

MvH

Stefan Svensson
http://www.remote-unlock.dk

t