Hvad er forskellen egentlig på at skrive:
#include <iostream>
og
#include <iostream.h>
?
Når jeg skriver det med ".h", giver Dev-C++ flg. respons:
31 C:\\programmer\\Dev-Cpp\\include\\c++\\backward\\iostream.h
In file included from C:/programmer/Dev-Cpp/include/c++/backward/iostream.h
1 C:\\Documents and Settings\\Simon Jensen\\Dokumenter\\cpp_programming\\cprgcom_artikel_functions\\main1.cpp
from main1.cpp
2 C:\\programmer\\Dev-Cpp\\include\\c++\\backward\\backward_warning.h:32
#warning This file includes at least one deprecated or antiquated header. Please consider using one of the 32 headers found in section 17.4.1.2 of the C++ standard. Examples include substituting the <X> header for the <X.h> header for C++ includes, or <sstream> instead of the deprecated header <strstream.h>. To disable this warning use -Wno-deprecated.
Afhænger det af ens compiler, eller hvad er det?
Mine programmer fungerer lige fint med og uden. Men uden ".h" kommer der ingen besked.
Jeg har forresten et "spørgsmål" til, eller mangler rådgivning.
Da jeg er temmelig ny til C++, ville jeg gerne købe en bog. Jeg er bare temmelig usikker på hvad der ville være fornuftigt at købe.
Her på udvikleren står "C++ af Kris Jamsa (128 sider)" til en rate på 4½, men kommentarerne modsiger jo nærmest dette tal.
Længere nede er der "C++ Grundbog af Jesse Liberty (383 sider)", som jeg også har lidt i tankerne. Men jeg ved ikke... Den lyder til at være lidt nem? Jeg har jo anden erfaring med anden programmering, så jeg ved ikke helt?
Hvad vil i anbefale?