downloader.trojan

Tags:    diverse

Jeg har fået en irriterende trojan, som hedder downloader.trojan...

Den er meget irriterende da den sender virusser til mig, så hver 2 minut kommer norton frem med at den har slået en virus ihjel...

det jo irriterende, så jeg tjekkede symantech hjemmeside efter "removal instructions" og jeg fandt dem, men dte var vis at downloader.trojan lå på ens comp. hvilket min ikke gør!!!

Men jeg prøvede at gå tingende i guiden igennem, og det gik fint, men den dagen efter begyndte den fanden edme igen!!!!!!!!

hvad gør jeg??? har prøvet symantechs guide, programmet adaware og programmet spybot search and destroy....

hvad skal jeg gøre for at få den irriterende ting at stoppe sende ting til mig???

på forhånd tak!!
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har fået en irriterende trojan, som hedder downloader.trojan...

Den er meget irriterende da den sender virusser til mig, så hver 2 minut kommer norton frem med at den har slået en virus ihjel...

det jo irriterende, så jeg tjekkede symantech hjemmeside efter "removal instructions" og jeg fandt dem, men dte var vis at downloader.trojan lå på ens comp. hvilket min ikke gør!!!

Men jeg prøvede at gå tingende i guiden igennem, og det gik fint, men den dagen efter begyndte den fanden edme igen!!!!!!!!

hvad gør jeg??? har prøvet symantechs guide, programmet adaware og programmet spybot search and destroy....

hvad skal jeg gøre for at få den irriterende ting at stoppe sende ting til mig???

på forhånd tak!!
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Prøv at opdater din norton og lav en fuld skan af hele computer.

du kan evt. tjekke i søt hvis den ikke vil opdater din host fil
i %windowsroot%\\system32\\drivers\\etc

hvis den kun indeholde en enkelt linie som localhost 127.0.0.1 så er det godt ellers ikke.

ellers kan du prøve at skaffe en dos virus scanner og scan fra dos, hvor den forhåbenlit burde fjerne alle vira.

-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

hehe ja det er en satan...

Jeg fjernede den ved at smide en dos boot disk i med ntsf driver og slettede filen :

C:\\WINDOWS\\system32\\2dm3d.dll

samt

C:\\WINDOWS\\System32\\Y4a3f.dll

genstartede i safemode.. sikrede mig de var væk, søgte i regedit og fjernede alt med downloader.trojan...

det er også en mulighed, hvis du lige smider din xp skive i ... eller 2K .. og kører filen CDDREV\\i386\\winnt32.exe /cmdcons, brug værktøjet "recovery console option" og genstart med denne, herefter kan du slette filen, genstart i safe mode, og tjek regedit..

sidder dine fingre lidt sjovt, med hensyn til at lege med windows reg filer og ntsf drivere kan jeg varmt anbefale
http://www.gibinsoft.net/gipoutils/index.htm -> brug deres moveOnBoot eller hvad det nu hedder i dag, det smider alle de filer der ikke skal bruges over i en folder hvor du så kan slette lortet.. ret nemt, men det koster i dag, ved ikke om trialen tillader dig et enkelt forsøg... den virker helt 100% på denne form for trojans..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

[Redigeret d. 25/01-05 21:28:36 af Jokke Jensen]

Har 3 ideer. Tør ikke sige om det er noget der virker...

1) Du ku prøve at installere ZoneAlarm eller en anden firewall på computeren. Så kunne du måske undgå at trojanen smider alle disse virusser ind.

2) Imens du arbejder med at fjerne det ku du evt. fjerne netværksstikket til computeren.

3) Hvis trojanen er gemt et sted i Windows mappen ku du jo måske vælge at geninstallere (ikke formattere) windows. Det vil bare installlere Windows igen men lade dine filer bliver hvor de er.

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates

hehe ja det er en satan...

Jeg fjernede den ved at smide en dos boot disk i med ntsf driver og slettede filen :

C:\\WINDOWS\\system32\\2dm3d.dll

samt

C:\\WINDOWS\\System32\\Y4a3f.dll

genstartede i safemode.. sikrede mig de var væk, søgte i regedit og fjernede alt med downloader.trojan...

det er også en mulighed, hvis du lige smider din xp skive i ... eller 2K .. og kører filen CDDREV\\i386\\winnt32.exe /cmdcons, brug værktøjet "recovery console option" og genstart med denne, herefter kan du slette filen, genstart i safe mode, og tjek regedit..

sidder dine fingre lidt sjovt, med hensyn til at lege med windows reg filer og ntsf drivere kan jeg varmt anbefale
http://www.gibinsoft.net/gipoutils/index.htm -> brug deres moveOnBoot eller hvad det nu hedder i dag, det smider alle de filer der ikke skal bruges over i en folder hvor du så kan slette lortet.. ret nemt, men det koster i dag, ved ikke om trialen tillader dig et enkelt forsøg... den virker helt 100% på denne form for trojans..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 25/01-05 21:28:36 af Jokke Jensen]

jeg har skannet og den finder jo intet da den sletter de vira der kommer, men download.trojan har skrevet sig ind et sted hvor den så sender vira hele tiden, og det er irriterende at skullle lukke norton anti virus "virus deleted" vinduer hvert andet minut....

*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

jeg har skannet og den finder jo intet da den sletter de vira der kommer, men download.trojan har skrevet sig ind et sted hvor den så sender vira hele tiden, og det er irriterende at skullle lukke norton anti virus "virus deleted" vinduer hvert andet minut....

*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

du siger du ikke har virus... men norton hopper frem hvert 2 minut og advarer dig ? der tabte du mig... er det mails der kommer eller er det en grøn mand i gul frakke der smider et usb stik i røven på din pc hvert andet minut ?

som sagt... lokaliser den dll fil, slet den på den måde du finder lettes, den er helt 100% skrivebeskyttet og kan ikke slettes ved normal boot i windows..

Jeg syntes ikke du skal reparere windows som der bliver nævnt, måske er det bare mig der hellere vil formatere end at overskrive min registreringsdatabase.... følger ikke helt det bliver det samme...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 26/01-05 00:04:26 af Jokke Jensen]

*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

du siger du ikke har virus... men norton hopper frem hvert 2 minut og advarer dig ? der tabte du mig... er det mails der kommer eller er det en grøn mand i gul frakke der smider et usb stik i røven på din pc hvert andet minut ?

som sagt... lokaliser den dll fil, slet den på den måde du finder lettes, den er helt 100% skrivebeskyttet og kan ikke slettes ved normal boot i windows..

Jeg syntes ikke du skal reparere windows som der bliver nævnt, måske er det bare mig der hellere vil formatere end at overskrive min registreringsdatabase.... følger ikke helt det bliver det samme...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 26/01-05 00:04:26 af Jokke Jensen]

den siger at den har slettet en virus, og så er den jo væk, men der kommer en ny en hver andet minut, som den så komme frem og siger at den har slettet...

*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

okay.. så vil jeg vove at påstå du stadig på en eller anden måde er inficeret, men forsøg med en 3 parts firewall, virker det ikke så kør moveOnBoot..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Okay en antivira program som Panda Internet Security
kan anbefalles da den fjerner trojanske heste, og kan lave
trackdown på den der sender viraen...

---------------------------------
www.teamsf.frac.dk
www.EJ-Computer.dk | Your PC entertainer

t