Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
windows tekst
Tags:
diverse
Bruger #1790
@ 11.01.05 22:14
0
Hej
Jeg har overhørt en samtale, men jeg fik ikke det hele med. Det jeg fik fat i var, at et program (eller styresystem?) der ændrede windows sådan at der fx. stod "Vent venligst mens vi spilder deres tid" altså, hvor der bliver taget pis på brugeren når windows giver en besked.
Så var det jeg tænkte på om man selv kunne lave et program der kunne det?
Og
Der må vel findes nogle filer med det tekst der skal står rundt omkring i windows, (fx "denne computer", "Komtrolpanel", "Luk computeren").
Jeg har aldrig læst eller hørt hvordan det hænger sammen (shame on me...) men jeg går ud fra at det tekst står i nogle filer, og det er dem der bliver ændret for at lave den originale version om til "dansk"... De sidder vel ikke og programmere det hele igen, vel?
Nogle der kan hjælpe?
på forhånd tak...
2
svar postet i denne tråd vises herunder
0
indlæg har modtaget i alt
0
Sorter efter dato
0
Bruger #4996
@ 11.01.05 22:47
196
Det er temmelig let at lave et program der dynamisk ændrer teksten på diverse vinduer. Det kan gøres i de fleste sprog, f.ex. Delphi, VB, C++, etc.
Man finder bare et vindue og ændrer vindues text.
Det er vist lettere end at finde den dll eller exe fil hvor texten står og så ændre den.
0
Bruger #6414
@ 11.01.05 23:18
13
Jeg ved ikke hvorfor (!) men ud fra dit indlæg kom jeg til at tænke på denne gamle klassiker
http://www.lagmonster.org/humor/windowsrg.html
-------------
Ole Jensen
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde
Artikler
Tilføj til dine favorit tags
Fjern fra dine favorit tags