Billede Prewiev-Program

Tags:    diverse

Hej...
Kender du et udmærket program med meget få funktioner til visning af billeder til Windows 98 og 2000

Altså. I Windows XP vises billeder i et prewiev program som er med i XP. Det er lynhurtigt til at starte og har få udmærkede funktioner til at se dine billeder ordenligt. I Windows 98/2000 vises det i IE. Og det gider jeg ik, da det ikke er særlig brugbart...

Derfor tænkte jeg på om der fantantes et gratis program som minder MEGET om windows XPes program...

Skal være lynhurtigt at loade, enkelt, Få funktioner, og kan starte med filen

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates

Hej...
Kender du et udmærket program med meget få funktioner til visning af billeder til Windows 98 og 2000

Altså. I Windows XP vises billeder i et prewiev program som er med i XP. Det er lynhurtigt til at starte og har få udmærkede funktioner til at se dine billeder ordenligt. I Windows 98/2000 vises det i IE. Og det gider jeg ik, da det ikke er særlig brugbart...

Derfor tænkte jeg på om der fantantes et gratis program som minder MEGET om windows XPes program...

Skal være lynhurtigt at loade, enkelt, Få funktioner, og kan starte med filen

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates

er det ikke bare at lave det selv? :)

Casper

Programmet fra XP har vel en exe-fil et sted. Snup det program.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

Har sådan set også tænkt på det da det faktisk bør være ret let at lave i delphi...

Men der er bare en meget vigtig kode stump som jeg kan finde ud af... Det er at jeg gerne vil have at programmet starter med JPG, bmp og andet... Altså at det at windows automatisk viser billedet i mit program. Men det må jeg nok spørge om under delphi :D

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates

Har sådan set også tænkt på det da det faktisk bør være ret let at lave i delphi...

Men der er bare en meget vigtig kode stump som jeg kan finde ud af... Det er at jeg gerne vil have at programmet starter med JPG, bmp og andet... Altså at det at windows automatisk viser billedet i mit program. Men det må jeg nok spørge om under delphi :D

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates

Du skal i registreringseditoren for at gøre det, det kan du sagtens gøre det i kode, men du skal jo først vide hvor du skal skrive værdierne henne...

Start -> Kør -> regedit

Når den er startet op, så skal du udvide HKEY_CLASSES_ROOT og finde den som hedder "jpegfile", hvis du udivider den kan du bl.a. se "shell", herunder ser du "open" og under den ser du "command", dvs. du nu står i:

"HKEY_CLASSES_ROOT\\jpegfile\\shell\\open\\command"

Her kan du se, at nøglen "(default) har en værdi, hvis du ændrer den til "c:\\ditprogram.exe %1", så åbnes det program som du har lagt som "ditprogram.exe" i "c:\\".

Når du har dobbeltklikket på filen, vil stien til filen erstatte %1. i delphi henter man denne "%1" med:

Fold kodeboks ind/udKode 

Casper

[Redigeret d. 09/01-05 11:56:38 af Casper Steinmann]

Tak.. Fedt.. Hva med et ikon :D

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates

Tak.. Fedt.. Hva med et ikon :D