Tags:
c++
Hvad er forskellen på de forskellige compilere/udviklings miljøer?
Som fks. Dev-C++, MS Visual C++ osv. Hvad er deres svage og stærke sider os sådan?
(Jeg bruger selv Dev-C++, fordi det er freeware)
6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
0
VisualC++ har udover den rene C og C++ kompiler samt Win32Api'et, en måde at lave windows programmer der hedder MFC. MFC er tænkt som en måde at hjælpe brugeren til lettere at lave windows programmer. MFC understøttes kun af VisualC++ og nogle versioner af Borland Builder. VisualC++ har efter min mening den bedste debugger, resten af IDE'en er OK.
Borland Builder er Borlands IDE, og har en ting der svarer nogenlunde til MFC, men som kaldes VCL. Builderen/VCL kan mange flere ting "out of the box" end VC++/MFC, man kan f.ex. lave en www-browser ved drag&drop + en linie kode. Nogle af ulemperne ved Builderen/VCL er at det kun understøttes af Borland og at koden der laves på nogle punkter ligger lidt langt fra almindelig C++ kode. Builderens IDE og debugger er god.
Dev-Cpp er en "IDE" der normalt bruger en kompiler der hedder mingw, men som også kan bruges med andre gcc kompilere som cygwin. Mingw har ikke noget der svarrer til MFC/VCL. Jeg har ikke brugt Dev-Cpp ret meget, men det jeg har brugt ser ud til at virke godt. Jeg har aldrig fået debuggeren i devcpp til at virke, måske fordi jeg bruger cygwin og ikke mingw. Dev-Cpp har så vidt jeg ved ikke en "resource editor", en editor der kan bruges til at lave f.ex. dialogboxes ved at tegne dem vha. drag&drop. Dev-Cpp er nok den bedste gratis IDE.
LCC er en mere ukendt IDE og kompiler der dog kun forstår C (ikke C++). LCC har en rimelig resource editor, og kan lave skeletter til windows apps. LCC's debugger er også OK.
Hvad jeg selv bruger: Cygwin, VisualC++ både fra kommandolinien og fra IDE'en når der skal debugges, Borland Builder, LCC, på det seneste en anelse Digital Mars, næsten aldrig dev-cpp, men mest af alt Borlands kommandolinie kompiler. Stort set alt kode bliver skrevet i og kompilet fra min hjemmelavede editor.
0
Jeg så lige at du har programmeret i Delphi, i så fald vil du nok føle dig godt hjemme i Borland Builder, der så vidt jeg ved, minder meget om Borlands delphi.
0
tak for svarene... Jeg tror bare jeg holder mig til Dev-C++. Det synes jeg nemlig selv er udemærket
0
hvis du vil have svar så lav et svar, for jeg vil godt give dig mine pont
0
Jeg vil helst ikke have point.
0
fair nok.. så tager jeg dem selv