Programmer i menuen start (opsætning)

Tags:    diverse

Er der mulighed (selvfølgelig er der det) for selv at bestemme hvilke programmer der skal stå i menuen start (i windows selvfølgelig).

Dvs. hvis der nu f.eks er word + 5 andre programmer i menuen og jeg gerne vil have et andet program til at stå istedet for word. Hvordan gør jeg så?
Man kunne selvfølgelig starte programmet 117 gange så den var set som mere anvendt end word. Men det må man da kunne definere et sted... regedit?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er der mulighed (selvfølgelig er der det) for selv at bestemme hvilke programmer der skal stå i menuen start (i windows selvfølgelig).

Dvs. hvis der nu f.eks er word + 5 andre programmer i menuen og jeg gerne vil have et andet program til at stå istedet for word. Hvordan gør jeg så?
Man kunne selvfølgelig starte programmet 117 gange så den var set som mere anvendt end word. Men det må man da kunne definere et sted... regedit?

Højreklik på ikonet og tryk "pin to start menu" (anden øverst).

Casper

Du kan GODT få de programmer ind som du vil have. Du skal bare højreklikke inde i startmenuen og vælge egenskaber og vælge tilpas startmenu. Derefter sætter du programmer der skal vises i menuen start til 0.
Nu kan du trække genveje fra den almindelige startmenu over i listen.

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------

Nu er det ikke for at være på tværs, men jeg kan nu bedst lide når det står i anden række (hvor de 6 (default) programmer står) :)

Dvs. neden under den streg der, hvor det burde stå hvis det var at man havde brugt det mere end det program som man bruger mindst af dem man bruger mest.

Nu er det ikke for at være på tværs, men jeg kan nu bedst lide når det står i anden række (hvor de 6 (default) programmer står) :)

Dvs. neden under den streg der, hvor det burde stå hvis det var at man havde brugt det mere end det program som man bruger mindst af dem man bruger mest.

tja, så er der ingen vej udenom :) hehe... klik på word 117 gange :) hehe :) eller lur stedet i registreringsdatabasen, men du kan jo komme ud for alverdens mærkelige data, måske noget som man ikke kan gøre noget ved :) men det er jo bare at lede :)

Casper

Du kan desuden fjerne uønskede elementer i "Mest brugte programmer", enten enkeltvis vha. højreklik, eller vha. "Clear" i egenskaber for menuen start.
Der er som sagt ingen vej udenom, at denne liste indeholder dine mest hyppigt brugte programmer.

Jeg vil anbefale at du pinner den som skrevet ovenfor, da du nok kan få Word ind på listen, men kun indtil du bruger nogle andre programmer mere.

-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen

Det ser desværre ikke helt sådan ud hos mig :S

Men jeg gjore noget andet.
Man kan stadig fjerne programmerne manuelt ved bare at højreklikke og vælge "fjern fra denne liste".
Når man gør det, kommer det næste program frem i rækken, og hvis man bare bliver ved et par gange, kommer man til sidst frem til det program som man har siddet og startet en masse gange i håb om at det ville rykke ind på listen.
Men det var måske også det du, Christian, mente?

"Problemet" (luxus-problemet?) er i hvert faldt løst nu :)

[Redigeret d. 25/12-04 10:59:16 af Simon Jensen]

t