Tweening i flash..

Tags:    diverse

Hej jeg erved at lave min første flash side... I en bog er jeg stødt på en kapittel om tweening med elementer.. Kan det lade sig gøre at få elementet til at blive mindre og mindre mends det flytter sig???
På forhånd tak
Jakob Rostved

Jeg ka ikk få det til at virke.. Er der ikk en der har et godt kenskab til flash MX der kan forklare det for en begynder??

[Redigeret d. 11/12-04 20:32:19 af Jakob]

[Redigeret d. 12/12-04 13:37:22 af Jakob]

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mener også at hvis du har grouped det, så skal du bare ændre størelsen i den sidste frame, og bruge motion tween.

Mvh Bob

Mener også at hvis du har grouped det, så skal du bare ændre størelsen i den sidste frame, og bruge motion tween.

Mvh Bob

Testede det lige og du har sørme ret ;)

Min fejl, men okay =) har brugt programmet i forholdsvis kort tid.

Hej jeg erved at lave min færste flash side... I en bog er jeg stødt på en kapittel om tweening med elementer.. Kan det lade sig gøre at få elementet til at blive mindre og mindre mends det flytter sig???
På forhånd tak
Jakob Rostved

Ja det kan det, du skal hvis du har grouped dit element, ungroup det (ctrl + b). Så kan du sætte en key der ændrer både størrelse og position.. så vælger du nede i properties baren ved tween: der vælger du shape i stedet for motion. Så skulle den gerne gøre det.

Er selv begyndt at lære flash så sent som igår ;) og fatter stadig ikke ideen med at man skal group hvis man vil motion og ungroup hvis man vil shape tweene :S

Mhv
Lasse

w00t :S trippelpost.

[Redigeret d. 10/12-04 20:08:39 af Sunken]

w00t :S trippelpost. sorry

[Redigeret d. 10/12-04 20:08:55 af Sunken]

Mvh Bob

Testede det lige og du har sørme ret ;)

Min fejl, men okay =) har brugt programmet i forholdsvis kort tid.

Shape tween kan godt fuske lidt med formen på din ting når du vil ændre størrelse :)

t