Visning af indhold på webside på ny pc

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg har skiftet pc til et dejligt fartmonster, og efterhånden er den ved at være på plads. Det har taget tid, for jeg har ikke prøvet det alene før. Jeg fik så gode svar i går, at jeg vover endnu et tåbeligt spm. her.

Den sidste udfordring hvad selve pc'en angår er:

Jeg har et website http://hjem.get2net.dk/budgetbissen/
Når jeg ser forsiden (index-filen) på internettet, kan jeg ikke se det billede, der egl. gemmer sig bag snefnuggene i hø. side. Billedet er en .jpg

Når jeg ser samme index-fil på mit c-drev med samme browser (IE), kan jeg overhovedet ikke se nogle af mine applets, og heller ikke billedet. Jeg kan få vist Java-bønne-logoet.

Det virkede fint på min tidl. pc. Jeg har omhyggeligt gennemgået Internetindstillinger | Avanceret for at se, at der er de samme markeringer på den ny pc, som på den tidligere. Da det er ret svært at udvikle noget man ikke kan se, vil jeg være rigtig glad for et par tips.

Venlig hilsen

15 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fandt lige noget ved et søg på google...

The Microsoft Java Virtual Machine (MS Java VM) handles Java applets on web pages, compiling and executing them.
Currently Microsoft no longer supports the MS Java VM, and preinstalled machines with Windows XP and Service Pack 1a (SP1a) come without it. Older machines still have the MS Java VM.

The Sun Microsystems Java VM is a replacement for the now obsolete MS Java VM. Instructions on replacing the MS Java VM with the Sun Java VM are as follows:

1. Click Start, Run and enter:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection java.inf,UnInstall

2. Click Yes to confirm the uninstall, and restart your system when it's complete.

3. Delete the following if they are still present:
* The folder c:\\windows\\java
* c:\\windows\\inf\\java.pnf
* c:\\windows\\system32\\jview.exe
* c:\\windows\\system32\\wjview.exe

4. Click Start, Run and enter regedit to start the Registry Editor.
5. Browse to the following keys, highlight and delete them:
* HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Java VM
* HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\AdvancedOptions\\JAVA_VM

* For Windows NT4 and Windows 2000, replace c:\\windows with c:\\winnt.
* For Windows 95, 98, 98SE and ME, replace c:\\windows\\system32 with c:\\windows\\system.

You can now download the Sun Java VM from here:

http://www.java.com/

Du kan jo prøve ovenstående og se om det virker. Da Java jo fulgte med din maskine kunne jeg godt forestille mig ovenstående kunne virke.
Men du kan da lige prøve det hvis du får tid;)

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##

Hey...
Jeg kunne forestille mig at grunden til du ikke kan se dem er at du ikke har Java installeret på din nye maskine.
Jeg mener nemlig ikke at Java følger med Windows ol. men at man manuelt skal installere det.

Dette gøres dog meget enkelt på samme måde som man installerer andre programmer.

Jeg mener denne hjemmeside automatisk kan installere det for dig men hvis ikke kan du også downloade .exe filen derinde og så selv installere det.

Mvh.
Rune Jensen

[Redigeret d. 28/11-04 23:44:36 af Rune Jensen (RoZ)]

Den 28-11-04 23:43 skrev Rune Jensen (RoZ) følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Hey...
Jeg kunne forestille mig at grunden til du ikke kan se dem er at du ikke har Java installeret

Hej Rune.

Jo Jeg har C:\\Programmer\\Java\\j2re1.4.2_06\\javaws\\javaws.exe som følger med Win XP Pro

Vh

Prøv lige at installere dette:

http://java.com/en/download/windows_xpi.jsp

Har nemlig lige geninstalleret min anden computer og den kunne heller ikke se dine Applets før jeg installerede det og den bruger også Win Xp
Mvh.
Rune Jensen

[Redigeret d. 29/11-04 00:20:48 af Rune Jensen (RoZ)]

[Redigeret d. 29/11-04 00:24:43 af Rune Jensen (RoZ)]

Godmorgen Rune
Nu har jeg prøvet at installere ovenstående, men jeg få straks en fejlmeddelelse (allerede ved klik på den gule download-knap): Der opstod en fejl underkøslen. Vil du søge efter fejlen. Linie: 26. Fejl: 'InstallTrigger' er ikke defineret.

Fejlen er desværre ikke med i deres Error Messages faneblad.

Venlig hilsen
Hanne Stegemüller

Hmm det lyder godt nok temmeligt mærkeligt.. Men du kunne jo eventuelt prøve offline installationen enten ved at trykke på det inde på siden eller på linket her:

http://java.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=9812

og så downloade programmet og installere det. Hvis ikke det virker kan jeg lige prøve at finde på noget andet i eftermiddag.

Mvh.
Rune Jensen

[Redigeret d. 29/11-04 07:57:55 af Rune Jensen (RoZ)]

Hej Rune. Det prøver jeg såsnart jeg er hjemme fra arbejde.
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Hej igen Rune.
Jeg fulgte det seneste link du sendte. Men det har simpelthen ingen effekt haft overhovedet. Har du andre gode idéer?

Det lyder meget mærkeligt.. Lyder nærmest som om det er umuligt at installere Java VM på din maskine.

De eneste ideer jeg har lige nu er at du evt. kunne prøve at downloade disse Java VM pakker og prøve at installere dem:

ftp://ftp.visualware.com/pub/java/msjavx86.exe
http://www.cabnr.unr.edu/gf/j2re-1_4_2_04-windows-i586-p.exe

Det Windows du har på din maskine er det det der er installeret fra starten af (når man får den) eller har du selv installeret det fra en original XP cd?
Mvh.
Rune Jensen

Du har ret - dette er højst besynderligt.
Det nederste af dine 2 links er downloaded. Ingen effekt.
Det øverste kunne jeg ikke downloade måske pga. fttp? Jeg prøvede at google mig frem til samme fil, men fandt den kun et sted, hvor jeg ikke havde adgang.

Det Java, der allerede ligger på min pc, var der ved købet. Jeg har altså sådan set ikke selv installeret det.
I C:\\Programmer\\Java findes nu 3 mapper: 1) j2re1.4.2._01 2) j2re1.4.2._04 og 3) j2re1.4.2._06

den med _01 var installeret ved købet. De øvrige to er installeret i går og i dag. Er der evt. yderligere oplysninger, du kunne have behov for?

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

<< < 12 > >>
t