MANGLER HJÆLP HURTIGT!!!!

Tags:    diverse

Jeg skal aflevere en opgave om noget tid om molekyler og til den vil jeg gerne have fat i et program der kan lave molekyler efter hvad man mangler.
F.eks. skal man selv kunne sammensætte molekyler af forskellige atomer og skrive formler gemme og alt muligt.
Jeg vil gerne have at man f.eks skal kunne tegne et molekyle, derefter giv det et navn f.eks. H2SO4 derefter skrive en kommentar til det og gemme det...
På forhånd tak....

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg skal aflevere en opgave om noget tid om molekyler og til den vil jeg gerne have fat i et program der kan lave molekyler efter hvad man mangler.
F.eks. skal man selv kunne sammensætte molekyler af forskellige atomer og skrive formler gemme og alt muligt.
Jeg vil gerne have at man f.eks skal kunne tegne et molekyle, derefter giv det et navn f.eks. H2SO4 derefter skrive en kommentar til det og gemme det...
På forhånd tak....

http://www.acdlabs.com/download/ - der er en 5.0 i freeware... den bruger jeg

Casper

jaaaaaaaaaaa.... mange tak... men før du får de 50 up...

hvordan laver jeg f.eks et Cl molekyle :S.... når jeg trykker en gang kommer der HCl... Hvor der med hydrogen kommer H2
Og med Oxygen kommer der HO - OH

????
kan du eventuelt fortælle mig om et par af funktionerne?!?!

tak tak....

hvordan laver jeg f.eks et Cl molekyle :S.... når jeg trykker en gang kommer der HCl... Hvor der med hydrogen kommer H2

????

tak tak....

Programmet laver jo bare molekylerne færdige med H'er, altså programmet ser alt hvad du laver som organisk kemi, om det er godt eller dårligt er vel en smagssag! :)

Nåh, men ang. det andet, så skal der i din venstre side, hvor du vælger C, H osv... også være en knap hvor du kan vælge alle grundstofferne...

Casper

f.eks... kan jeg skrive en formel og så kommer molekylet frem?"?!?
omvendt?!?!?

f.eks... kan jeg skrive en formel og så kommer molekylet frem?"?!?
omvendt?!?!?

Det sidste burde være muligt, men jeg ved det ikke... jeg har brugt det til at visualisere mine molekyler med, så jeg har altid vidst hvad jeg skulle tegne. Det første tror jeg ikke er muligt, måske i den kommercielle version, men ikke i freeware versionen.

Casper

????

tak tak....

det er faktisk den øverste knap når jeg nu tænker over det... øverste dér hvor du vælger atomer :) og hvis du kun vil ha et Cl, så må du markere H'et og slette det...

Casper

det kan der være noget om... men hvis jeg f.eks vil lave et svovlsyremolekyle... (H2SO4) så skriver jeg H2S... og når jeg så trykker på O skifter den bare S ud med O så der står H2O...

!?!!?!

det kan der være noget om... men hvis jeg f.eks vil lave et svovlsyremolekyle... (H2SO4) så skriver jeg H2S... og når jeg så trykker på O skifter den bare S ud med O så der står H2O...

!?!!?!

Tjaa... ved det faktisk ik, nu er det jo en freeware version i 5.0, og jeg ved ikke om man har sørget for at få de uorganiske molekyler ud af billedet! det virker lidt sådan...

Casper

ja... altså... hvad hedder den knap som du beskriver kan markere HCl...
altså så jeg kan lave et Cl molekyle... hvordan fjerner jeg H'et?"??

jatak... det spørger jeg også om :S

t