hmm fatter det ikke

Tags:    c++

<< < 12 > >>
har siddet og læst en masse tut's om hvordan man kan igennem c++ (dev-CPP) connecte til en mysql server.. har prøvet alt, men syntes ikke jeg kan få det ti lat virke, nogle der kan hjælpe mig?

11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
har siddet og læst en masse tut's om hvordan man kan igennem c++ (dev-CPP) connecte til en mysql server.. har prøvet alt, men syntes ikke jeg kan få det ti lat virke, nogle der kan hjælpe mig?

har virkelig prøvet alt, men forstår ikke hvor de forskellige ting skal ligge :\\ håber der var en vennelig sjæl herinde

På forhånd tak

ville lige sige jeg sidder på windows system, men det gættede i vel også på

Har du prøvet at spørge over i Databaser/SQL fora'et:

http://www.udvikleren.dk/forum.php?techid=12&f=12

måske er der nogen der, der kan hjælpe.

Har du prøvet at spørge over i Databaser/SQL fora'et:

http://www.udvikleren.dk/forum.php?techid=12&f=12

måske er der nogen der, der kan hjælpe.

har da intet med det at gøre, kan godt mysql/php/database.. men kan ik få nogle eksempler til at virke. og kan ikke finde den package skal skal loade i package manager *.devpack

Hvad er problemet ??
Hvilke fejlmeddelelser får du ?
Må vi se kode ?
Du giver os ikke meget at arbejde med.

prøvede med flg.

Fold kodeboks ind/udKode 

men er helt lost med dette.. forstå det altså ikke.. får flg fejl.. mangler en masse, men håber nogle har tid til en gang at sætte mig lidt ind i det.. for fatter det, gør jeg slet ikke

Fold kodeboks ind/udKode 

Ja nu har vi noget at arbejde med.

Start med at fortælle kompileren hvor den skal finde mysql.h.
Gå til Project- Project Options, på Directories tabben vælger du "include directories", og trykker på ... knappen nederst til højre.
I boxen der dukker op finde du mappen med mysql.h og trykker OK.
Tilbage på Project Options tabben trykker du på Add og derefter Ok.

Så kompilerer du igen.

Hvis du nu kan kompilere skal du fortælle den at den skal linke med mysql lib'et, det gøres også på Project Options dialog boxen. Her vælger du Parameters og Add Library or object.

Ja nu har vi noget at arbejde med.

Start med at fortælle kompileren hvor den skal finde mysql.h.
Gå til Project- Project Options, på Directories tabben vælger du "include directories", og trykker på ... knappen nederst til højre.
I boxen der dukker op finde du mappen med mysql.h og trykker OK.
Tilbage på Project Options tabben trykker du på Add og derefter Ok.

Så kompilerer du igen.

Hvis du nu kan kompilere skal du fortælle den at den skal linke med mysql lib'et, det gøres også på Project Options dialog boxen. Her vælger du Parameters og Add Library or object.

men er meget i tvivl, link til de filer? har prøvet at hente så mange forkerte ting nu :/

men er meget i tvivl, link til de filer? har prøvet at hente så mange forkerte ting nu :/

Jeg tror at lib'et fulgte sammen med headerfilen.

Hvis ikke du ved hvad du skal linke med kan du prøve dig lidt frem. Der sker (normalt) ikke noget ved at linke med et forkert lib, hvis ikke der bruges noget fra lib'et hjælper det bare ikke og så fjerner du det igen.

Jeg tror at lib'et fulgte sammen med headerfilen.

Hvis ikke du ved hvad du skal linke med kan du prøve dig lidt frem. Der sker (normalt) ikke noget ved at linke med et forkert lib, hvis ikke der bruges noget fra lib'et hjælper det bare ikke og så fjerner du det igen.

der må da være nogle der ved lige hvilken filer jeg skal bruge? kom nu, vær lidt friske

<< < 12 > >>
t