Mærkelig forside

Tags:    diverse

Hej alle.
Jeg ville bare vidde hvordan jeg får denne startside væk:
http:www.drengeroven.frac.dk/scren.jpg
Jeg er ved at gå i panik!
(sry beskeden ikke blev længere, da jeg kom til at gå ud af siden og ud af min besked!)
HVAD SKAL JEG GØRE???

mvh. Stefan Helgason

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Som du kan se står der about:blank i adresse-feltet men den er tydeligvis IKKE på about:blank som jo burde være en blank side. Det tyder på at du har fået dig en lille virus. Tjek hvilke programmer der kører i baggrunden (Ctrl+Alt+Delete) og se om der er kommet nogle nye programmer som måske også har et mistænksomt navn. Ofte bruger folk der laver sådan nogle vira navne som "win update.exe" for at narre personen der har fået den. Du kan også tjekke hvilke filer der er blevet oprettet i dag (eller hvornår du nu fik problemet) ved hjælp af søg-funktionen

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)

Som du kan se står der about:blank i adresse-feltet men den er tydeligvis IKKE på about:blank som jo burde være en blank side. Det tyder på at du har fået dig en lille virus. Tjek hvilke programmer der kører i baggrunden (Ctrl+Alt+Delete) og se om der er kommet nogle nye programmer som måske også har et mistænksomt navn. Ofte bruger folk der laver sådan nogle vira navne som "win update.exe" for at narre personen der har fået den. Du kan også tjekke hvilke filer der er blevet oprettet i dag (eller hvornår du nu fik problemet) ved hjælp af søg-funktionen

Jonas (Decko)

Nogle af disse virus'er kan også være gemt inde i regedit. Der kan man evnt søge efter den addresse som din startside bliver ved med at være. Hvis den finder den inde i regedit så er det bare at ændre det der, eller slette den (men pas på, at slette i regedit er kun noget du bør gøre hvis du har forstand på det) Har selv fjernet flere af sådanne sider / toolbars på denne måde.

Regedit... Je et windows 2000 n00b spørgsmål... Hvad er det?
Og ad jeg jo kører Windows 2000, kan det godt være besværeligt at se hvad der hvad, så jeg kan ikke mistænke noget...

Regedit... Je et windows 2000 n00b spørgsmål... Hvad er det?
Og ad jeg jo kører Windows 2000, kan det godt være besværeligt at se hvad der hvad, så jeg kan ikke mistænke noget...

Jeg kan ikke huske præcis hvordan det er i 2000, men det er vel noget i stil med at starte kør og så skrive Regedit. (ved ik om det er det samme som i winxp) Men hvis du aldrig har været derinde før så PAS PÅ.. Det er sq et af de steder der virkelig kan fucke din computer op til at ikke virke en skid. Jeg har vidst selv gjort det engang i tidernes morgen :) Så har lært det på den hårde måde :D

Download, instaler og kør Ad-Aware fra:

http://www.lavasoftsupport.com/index.php?act=SF&f=1

Jeg vil mere anbefale hijackthis... kør det og gem loggen og post den her inde... så kan vi alle se hvikle processor der køres på din pc, og stille og roligt fjerne de uønskede...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Jeg vil mere anbefale hijackthis... kør det og gem loggen og post den her inde... så kan vi alle se hvikle processor der køres på din pc, og stille og roligt fjerne de uønskede...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

hijackthis?? hvad er det?

Jeg har prøvet at finde det der AdVare fjærner,
men når jeg downloader en fil hedder den
.REF... Hvad skal jeg bruge dertil?

mvh. Stefan Helgason

Mit link var ikke rigtig, jeg tror at det er en update du har instaleret.

Prøv at kikke her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

SÅDAN!!!
Det er væk!!!

Tusind tak for hjælpen!

OG NEJ...JEG ER IKKE DVÆRG-GRIM!!!!

t