HJÆLP! Lukkende vinduer!

Tags:    diverse

HJÆÆÆÆLP!

Jeg har et "mindre" problem med min pc. Hvis jeg åbner joblisten går der 2 sek så lukker den igen af sig selv. Det samme med registrerings editoren. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre???

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

I windows er der en fil der hedder "rundll32.exe" men ikke "rundIl.exe" - denne fil er faktisk en bagdør:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.irc.flood.g.html
og filen "ws977093.ocx" findes heller ikke på mit system, men en søgning på google gav ikke noget resultat.
I hvert fald kan du med sikkerhed slette "rundIl.exe" og du kan starte med at omdøbe "ws977093.ocx", som ifølge efternavnet er et activeX objekt.

Et andet råd jeg vil dig er at skaffe et antivirus program, en firewall og evt. et anti-spyware program.
Jeg mener at have hørt ros til dette program:
http://www.spywarezapper.com/

- karmazilla -

[Redigeret d. 18/09-04 09:42:09 af Christian Vest]

Følgende filer er i dag oprettet i system32 og de var skjulte og har meget mistænksomme navne:

kxnttnkdxwiu.exe
mdsqoxnpxkkb.exe
rundIl32.exe
winnt update.exe
ws977093.ocx

SHIT....har sku lige fundet en fil fra en keylogger:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jonas (Decko)

[Redigeret d. 18/09-04 09:05:46 af Jonas (Decko)]

OK...nu slettede jeg alle filerne udtagen:
rundIl32.exe
ws977093.ocx

da jeg ikke lige ved om de er onde...keyloggeren er væk...vinduerne lukker ikke mere....er der nogen der kender de 2 overstående filer???

Har i øvrigt lige sendt alle filerne til Symantec da norton ikke mente det var en virus.

Jonas (Decko)

[Redigeret d. 18/09-04 09:30:48 af Jonas (Decko)]

Jeg har nu norton antivirus og ad-aware, en hardware firewall (såvidt jeg husker), og tdc har også en firewall og antivirus hvor alt internet osv. løber igennem.

Jonas (Decko)

Jeg har nu norton antivirus og ad-aware, en hardware firewall (såvidt jeg husker), og tdc har også en firewall og antivirus hvor alt internet osv. løber igennem.

Tja... så må du jo selv downloade skidtet og have en ikke-opdateret windows + antivirus

Casper

ja det må været kommet med et program....men windows er up to date....og norton opdaterede før jeg fik virusen

Jonas (Decko)

For lige at sige det har jeg sendt filerne til Symantec som laver Norton Antivirus, og der virusen bliver genkendt i de nye virus definitions.

Jonas (Decko)

t