Lyd??(IKKE PCspeaker)

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Hey nogen der ved hvordan man kan lave lyde lidt lige som med PC Speakeren (Beep), men det skal komme ud af mit lyd kort, nogle som ved det??

24 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

Jeg vil tro at DirectSound er din ven!

Mvh. Thomas Lykke Petersen

Der er måske en enklere måde, men følgende virker:

Fold kodeboks ind/udKode 

Husk at linke med Winmm.lib

Winmm.lib er også en løsning - må indrømme at jeg ikke lige kendte til den. De gange jeg har arbejdet med lyd i mine applikationer har jeg altid brugt DirectSound.

Mvh. Thomas Lykke Petersen

En forbedret version der rydder pænt op efter sig og som ikke free'er bufferen før den er færdig spillet:

Fold kodeboks ind/udKode 

Når du siger
(Husk at linke med Winmm.lib)
Mener du så bare include eller hvordan??

Du skal IKKE #include winmm.lib, du skal fortælle kompileren/linkeren at den skal linke med winmm.lib.

Hvis du bruger kommando linie kompiler og pt.cpp er filen:

Digital Mars:
dmc pt.cpp winmm.lib

BorlandC kan selv finde ud af at linke med winmm.lib så du bruger blot:
bcc32 pt.cpp

VisualC++:
cl pt.cpp winmm.lib

GCC (f.ex. mingw eller cygwin)
g++ pt.cpp -lwinmm -o pt.exe

I Visual C++ 6.0 IDE:
Project -> Settings -> Link -> Object/library module, tilføjer du winmm.lib

Dev-Cpp:
Project - > Project Options -> Parameters - > Linker, her tilføjer du -lwinmm (eller trykker på Add Library/Object og finder libwinmm.a)

LCC forstår ikke C++ så du skal lade filen ende på .c
Du skal tilføje:
#include <mmsystem.h>

Og da der ikke er en enum i C:
typedef enum
{
false, true
}bool;

Så kan du kompile med:
lc pt.c winmm.lib

djgpp forstår ikke windows, så den kan ikke bruges.

Hvis du bruger en anden kompiler finder vi nok også ud af at kompile med den.

Hey Bertel Brander.. Det kan godt være at det er mig der er dum, men jeg kan altså ikke få din kode til at virke selv om at jeg har linket med libwinmm.a

Det er de her fejl jeg får under linker i Dev-C++ og mange ander fejl under compiler

g++: c:\\documents and settings\\nofloppy\\skrivebord\\untitled1.o: No such file or directory

g++: file path prefix `C:\\DEV-C_~1\\Bin\\' never used

Hey Bertel Brander.. Det kan godt være at det er mig der er dum, men jeg kan altså ikke få din kode til at virke selv om at jeg har linket med libwinmm.a

Det er de her fejl jeg får under linker i Dev-C++ og mange ander fejl under compiler

g++: c:\\documents and settings\\nofloppy\\skrivebord\\untitled1.o: No such file or directory

g++: file path prefix `C:\\DEV-C_~1\\Bin\\' never used

Jeg tror ikke at du er dum, men måske har Dev-Cpp et problem med sti-navne med mellemrum.

Prøv enten:

1: Lav et nyt project i en mappe i en sti uden mellemrum i navnet.
2: Åben en kommando prompt og skift til den mappe hvor din cpp fil ligger og kør kommandoen:

g++ filnavn.cpp -l winmm -o filnavn.exe

Hvor du udskifter filnavn med det navn din fil har (hedder den untitled.cpp ???)

Det har jeg prøvet nu, men kan stadig ikke få det til at virke ja den hedder untitled1.cpp

<< < 123 > >>
t