Trådløst net!

Tags:    diverse

Hej! jeg ved det ikke helt har noget med udvikling at gøre direkte, men er der nogen der har nogle gode råd til opsætning af trådløs forbindelse? Min virker fint, men jeg er nærvøs for at den ikke er sikret, hvad skal man tjekke?

M.v.h. Kent

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
basis sikkerhed består af WEP kryptering og ved kun at tillade specifikke netkort. Tjek om du har gjort det, og tjek manualen til adgangspunktet.

basis sikkerhed består af WEP kryptering og ved kun at tillade specifikke netkort. Tjek om du har gjort det, og tjek manualen til adgangspunktet.

Hmm ? tillade? mener du MAC id?
For hvis det er det, kan man så gøre det på den måde når man ikke har fast ip adresse?

Hmm ? tillade? mener du MAC id?
For hvis det er det, kan man så gøre det på den måde når man ikke har fast ip adresse?

Hvad mener du med fast IP? Du ved godt at IP intet har med MAC at gøre, ikke?
MAC adressen er dit netværkskort unikke ID, som intet andet kort i hele verden har, derfor kan du bruge dette til at udelukke MAC adresser, som du ikke har godkendt.
IP adressen kan altid ændres og er derfor ligemeget i form af sikkerhed.

n i f e
115 105 102 105
6E 69 66 69

nej det ved jeg ikke, jeg har aldrig lavet sådan noget før,
Men det er som om min computer ikke får lov at komme på nettet efter jeg har enable MAC filter og tilføjet mit netkorts adresse, lidt underligt. Og endnu et problem, der er ikke noget galt med net forbindelsen generelt, men min messenger kan ikke forblive online, den logger på og logger af efter 30 sec eller sådan noget? nogen der kan afhjælpe det?

MAC adressen er dit netværkskort unikke ID, som intet andet kort i hele verden har

ret optimistisk sagt.

Billige netkort skaber problemer i forhold til det udsagn du præsenterer.

Istedet kunne man sige at der som regel ikke vil være to kort med samme MAC på samme LAN.

At det så sker en gang imellem, sjældent men det sker, at to kort har samme MAC i samme LAN ... mon ikke det så gennem huller at intet andet kort i verdenen har samme MAC?

Der er bunker af MAC adresser der er ens, men kortene er som regel godt blandet.

Igen, så vidt jeg ved optræden den slags problemer oftest med billige klon kort.

MAC adressen er dit netværkskort unikke ID, som intet andet kort i hele verden har

ret optimistisk sagt.

Billige netkort skaber problemer i forhold til det udsagn du præsenterer.

Istedet kunne man sige at der som regel ikke vil være to kort med samme MAC på samme LAN.

At det så sker en gang imellem, sjældent men det sker, at to kort har samme MAC i samme LAN ... mon ikke det så gennem huller at intet andet kort i verdenen har samme MAC?

Der er bunker af MAC adresser der er ens, men kortene er som regel godt blandet.

Igen, så vidt jeg ved optræden den slags problemer oftest med billige klon kort.

Hmm var det et svar på nogle af mine spørgsmål?
Mit kort er ikke specielt billigt, det er fra intel og ikke en kopi...

t