Overføre video fra computer til VHS

Tags:    diverse

Kan det lade sig gøre at overføre video fra en computer til et VHS bånd i en video maskine med et TV-Out kabel? Altså lade videoen optage det den nodtager..
Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja. Det ved jeg er muligt.
Men ved altså ikke precis hvordan gøres.

Først og fremmest skal du have en VHS afspiller der kan rec (optage).

For det at andet skal du have et grafik kort med scarstik (mener det er sådan scar staves) udgang. Der findes muligvis også et eksternt kort som kan købes. Nu skal du med en ledning med et scarstik i vær ende tilslutte pc og VHS afspiller. Nu burde det være muligt at optage hen på VHS.

Det er en MEGET dårlig måde at få vist film på tv'et på (hvis du ikke ved det). Og også meget utjekket. Der findes en format med navnet VCD (Vidio CD) og store broren SVCD (Super Vidio CD). VCD og SVCD er næsten ens. Men det de to formater kan er at lave en DVD på en normal CD.

Eks. Du har en CD-brander hvor du normalt laver back up på. Men nu skal du altså bare få vist et vidio klip på dit tv. Men hvordan. Jo. Du ligger en CD (eller CD-RW) i branderen og igennem dit brander program, brander vidio klippet ovet på cd'en (i VCD format).
Nu kan du gå hen til dit fjernsyn og ligge cd'en i DVD afspilleren. Og se klippet.

Forskællen mellem SVCD og VCD er at SVCD kan klare en bedre grafik end VCD. Dog kan SVCD ikke indenholde så meget som VCD.

Sådan gør du det med Nero 5 (Med dansk som sprog):

Start Nero 5 i Wizard og går ind under: Kompiler en ny cd<Andre cd-formater< Vidio CD.
Herfra kender du vel resten.

Hvis du bliver vild med det kan du også lave fede menuer ligesom købe DVD'er hvis du ikke bruger Wizard. Eller du kan købe programmer egnet til at lave vcd menuer. Eks. Unlead Pictures Show.

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Min Storebror har altid sagt:
At lave en Amarmad er det samme som at blande mælk med fløde.

Så ved i det :P

Kan det lade sig gøre at overføre video fra en computer til et VHS bånd i en video maskine med et TV-Out kabel? Altså lade videoen optage det den nodtager..
Mvh.
Rune Jensen

Det er muligt,
de vhs-optager skal selvføgelige have en indgang, de fleste vhs-optager har i dag scartstik, men der findes også nogle der har phone stik.

Derudover skal dit grafikkort og grafikdriver undersøtte det.

der findes flere kabler til den slags, de fleste grafik-kort bruge S-video (S-vhs) stik som udgang, men nogle har også mulgihed for composite(phono) udgang.

lyden, tag du bare for lydkort som bruger mini-jack stik.

når jeg vil tilkoble min pc til tv´et /videoen bruge jeg et s-video fra min tv-out(s-video) udgang og sætte den til mi scart-stik(omform) med s-video (indgang/udgang) så tag' jeg min 2xphone til 1x mini-jack omformer og sætte den til min lydkort udgang og sætte den tgil henv. højre og venstre (udgang/indgang) på mit scart-stik.

hvis du manlge kabler kan det købes til en billig penge hos harald-nyborg

hvor
http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=3163&n=60105 er udmærket, men kræver lit samling.

og

http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=1625&n=60105

som jeg vil anbefale.
hvor du har s-video til billedet
og phono + min-jakc omforme til lyd :)

mvh.
Thomas Christensen
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

Vil godt lige have lov til at rette en fejl:
Grafikortet skal IKKE have scart-stik!
Det skal have et andet stik bagpå, hvis egenskaber benævnes med tv-out, det er kun den ene ende af kablet til tv'et der skal være et scart-stik.

n i f e
115 105 102 105
6E 69 66 69

Jeg har et ordentligt TV-Out kabel med lydstik og det hele og mit grafik kort har også TV-Out men det jeg har lidt problemer med er at få det til at virke.. Mener man skal aktivere TV-Out et eller andet sted men kan ikke huske hvordan...

Mvh.
Rune Jensen

[Redigeret d. 08/08-04 10:41:56 af Rune Jensen (RoZ)]

Jeg har et ordentligt TV-Out kabel med lydstik og det hele og mit grafik kort har også TV-Out men det jeg har lidt problemer med er at få det til at virke.. Mener man skal aktivere TV-Out et eller andet sted men kan ikke huske hvordan...

Mvh.
Rune Jensen

[Redigeret d. 08/08-04 10:41:56 af Rune Jensen (RoZ)]

Jeg aktiver det hos mig, ved at på skrive bordert at højreklikke > vælge genskaber > vælge fanen indstillinger > knappen avancert > fanen [mit grafik kort navn]

men det kræver også at din grafikkort-driver understøtter det .

Mvh.
Thomas Christensen
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

t