Webpad

Tags:    diverse

Hej

Hvorfor laver TSW webpad temp filer?

Og kan man få programmet til at stoppe med det?

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
temp filerne laves når du vil 'previewe' dine HMTL sider i browseren, så er det temp filen der vises i browseren og ikke originalen. Det har sansynligvis noget at gøre med delings rettigheder til filerne som gør det fordelagtigt at lave en kopi af filen til hvert program der læser den. Og så er det jo også en backup.

Men i instillingerne burde der være (det er ikke noget jeg ved) et flueben som siger noget med "preview med midletidige filer eller originaler" eller noget i den retning.

- karmazilla -

Hvis der ikke er det så skriv til Kasper (TSW), for at fortælle ham at du savner den fukiton... Så kan det være det kommer med i næste version...

//Emilbp

temp filerne laves når du vil 'previewe' dine HMTL sider i browseren, så er det temp filen der vises i browseren og ikke originalen. Det har sansynligvis noget at gøre med delings rettigheder til filerne som gør det fordelagtigt at lave en kopi af filen til hvert program der læser den. Og så er det jo også en backup.

Men i instillingerne burde der være (det er ikke noget jeg ved) et flueben som siger noget med "preview med midletidige filer eller originaler" eller noget i den retning.

- karmazilla -

nok point?

Indlæg senest redigeret d. 23.02.2007 22:00 af Bruger #5185
Hvad er problemet da i at det laver temp filer?

---
Hilsen Anders

>Hvad er problemet da i at det laver temp filer?

Synes bare der er pæn irreterene, fordi der bliver dobelt så mange filer.

Eller er det bare mig, som skal synes det er en god ting??

Men hvad gør temp filerne??

Men hvad gør temp filerne??

Nu har jeg ikke prøvet TSW Webpad, men de bruges nok til hvis din computer går ned og du ikke har gemt eller den oprindelige fil bliver slettet ved en fejltagelse eller virus. De virker højst sansynligt som en backup.

Uden at vide noget om TSW webpad, kunne man spørge sig:

Hvorfor laver Word, Netbeans, JDeveloper og en masse andre programmer der indeholder redigering af fil indhold temp filer?

Det kunne være for at holde fast i de ændringer der er lavet fra sidste "Gem" og indtil næste "Gem".

Fordelen er at hvis man ikke har den gode vane at gemme af og til, kan ens maskine jo gå ned (fejl, strøm, lyn, varme, bla blabla), og så er alle ændringer der ikke er get tabt ... eller hvad ?

Ikke hvis der er en temp fil med de sidste ændringer i som man ikke havde nået at gemme.

Kunne det være et bud på et svar?

begge ovenstående er vel halvdelen af svaret. Ved i om man kan få temp filerne til at ligge i en anden mappe??

t