ASP server-imitation

Tags:    diverse

Hej alle!

Jeg står i den situation at jeg skal flytte et sted hen hvor der ikke er adsl... buhu... så jeg kan ikke længere uploade mine sider løbende og se om de virker, eller om jeg skal rette i dem, som jeg plejer.

Jeg ville høre om der ikke var en der kunne guide mig igennem at sætte en IIS server (eller hvad det hedder) med ASP op på min com så jeg ikke behøver være på nettet for at kunne se mine sider. Jeg kører med WinXP.

Håber nogen kan hjælpe... evt over msn

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du siger du har WinXP; jeg håber for dig at det er professional versionen, for det er den du skal bruge.
Du går ind i kontrolpanelet og åbner Tilføj/Fjern programmer. Gå til bladet med Tilføj/Fjern Windows Komponenter og i det nye vindue søger du for at vælge IIS servicen til (fuld installation er ca. 15,9 MB).

Når du er færdig med at installere, har du en webserver med ASP understøttelse!
Når du skal lege med den højre-klikker du på Denne Computer og vælger Administrer, åbner roden Tjenester og programmer og vupti! Der ligger søreme noget der hedder Internet Information Service - thats your play ground

Det kan tilføjes at som standard ligger din HTTP-root mappe i C:\\Inetpub\\wwwroot\

- karmazilla -

[Redigeret d. 31/07-04 14:29:22 af Christian Vest]

prøv at kigge på html.dk i asp sektionen der er et forslag til noget der måske virker!

--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
tjeck lige http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=18 hvis du vil hjælpe med at lave et godt spil!

Hej alle!
Jeg ville høre om der ikke var en der kunne guide mig igennem at sætte en IIS server

Håber nogen kan hjælpe... evt over msn

Jeg tror du kan klare den ved, at installere .NET framework via windows update. Herefter henter du den gratis og udmærkede MS editor ASP.NET Web Matrix: http://www.asp.net/webmatrix/default.aspx?tabIndex=4&tabId=46

Den indeholder en .NET webserver, som du kan bruge til, at teste dine sider.

Jeg tænker ikke den stejler hvis du bruger den "almindelige" asp, men hvis den gør, så har du jo en chance for at komme i gang med asp.net :-)

[Redigeret d. 04/08-04 11:43:16 af Michael Bjerregaard]

Du siger du har WinXP; jeg håber for dig at det er professional versionen, for det er den du skal bruge.
Du går ind i kontrolpanelet og åbner Tilføj/Fjern programmer. Gå til bladet med Tilføj/Fjern Windows Komponenter og i det nye vindue søger du for at vælge IIS servicen til (fuld installation er ca. 15,9 MB).

Når du er færdig med at installere, har du en webserver med ASP understøttelse!
Når du skal lege med den højre-klikker du på Denne Computer og vælger Administrer, åbner roden Tjenester og programmer og vupti! Der ligger søreme noget der hedder Internet Information Service - thats your play ground

Det kan tilføjes at som standard ligger din HTTP-root mappe i C:\\Inetpub\\wwwroot\

- karmazilla -

[Redigeret d. 31/07-04 14:29:22 af Christian Vest]

lige mit held.... jeg har ikke professionel... kan man ikke downloade det et sted?

lige mit held.... jeg har ikke professionel... kan man ikke downloade det et sted?

nej, det kan ikke downloaded... :) IIS er en del af Windows XP Pro og Windows Server Versionerne...

Casper

nej, det kan ikke downloaded... :) IIS er en del af Windows XP Pro og Windows Server Versionerne...

Casper

øv... er der ikke andre programmer eller noget man kan bruge?

prøv at kigge på html.dk i asp sektionen der er et forslag til noget der måske virker!

[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
tjeck lige http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=18 hvis du vil hjælpe med at lave et godt spil!

jeg kan ikke se nogen desideret asp sektion, kun asp tutorial... har du et direkte link?

UPDATE
gar fundet det... men det er noget med at ændre dll filer, og html.dk fraråder det... er det noget du har prøvet? eller som du ved virker?

[Redigeret d. 02/08-04 09:27:51 af Mark]

Nu har jeg installeret XP pro, og ISS, men når jeg prøver at åbne localhost så står den enten bare og tænker helt vildt, eller også siger den at der er for mange på serveren... jeg fik det til at virke en enkelt gang (ved ikke hvordan) men så ville den skrive til min access database (det er måske ikke meningen den skal kunne det?) den kunne godt hente info fra den.

BTW, tak for al hjælpen. Christian, du får de fleste up da du besvarede mit originale spørgsmål.
Smurf det der tør jeg sgu ik pille ved, men tak for at du prøvede.......!
Michael, jeg har desværre ikke tid til at lære et helt nyt sprog...

t