Marcromedia flash mx 2004 pro hjælp

Tags:    diverse

Hej jeg har læst denne guide men kan ikke få den til at virke måske er det fordi jeg ikke forstår det ordenligt er der nogle der kan forklare det for mig jeg har fået en boldt til at rykke fra den ene side til den anden men kan sku ikke finde ud af at få den til at gøre sig mindre når den rykker sig som vist på siden her og som også er den tekst jeg har læst:
http://liyanekim.izlenim.com/flash_tuto_basic.asp?queryID=1&pageID=11

HJÆLP!!!!

Hilsen Yumatci

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I den sidste frame, den frame hvor bolden holder op med at bevæge sig, skal du gøre den mindre - der kan du bruge transform-værktøjet i værktøjsbaren, og så trække i en af de 8 små firkanter til at ændre på formen...

Ok tak kan du også fortælle mig hvordan man laver den ved siden af med shape???

Jo, du laver en frame, hvor du sætte bolden ind - så markere du bolden (ved at trykke en gang på den) og går op i Modify -> Break Apart. Så går du nogle frames længere hen, der hvor du vil have at den skal være færdig med at ændre sig, højre-klikker og siger "Insert Keyframe". Lave en motion tween sådan som du gjorde før, ved at højreklikke midt imellem de to frames og vælg "Motion Tween". Gå ned i Properties og i Tween skal du vælge "shape". Nu kan du redigere eller sætte en anden form ind i den sidste frame...

okay den sidste frame kan man godt ændre den så bolden f.eks får øjne og mund? men jeg tegnede øjne og mund på bolden i den sidste frame men når jeg så kører animationen så går der bare lidt tid og så viser den kun bolden med øjne og mund!
hvad skal jeg gøre for at lave det???

Vil du have så øjnene og munden kommer langsomt frem eller hvad?

Jahh det er fint nok

Okay, lav et nyt lag, tegn dit ansigt, højreklik på den sidste frame og vælg "insert keyframe".

Gå nu tilbage til den første frame i det lag hvor ansigtet er, vælg alt fyld i ansigt (f.eks det miderste i øjnene), gå ovr i boksen Color Mixer, ved tryk ved alpha og vælg 0%, marker alle streger og kanter i ansigtet, gå over i color mixer, klik på blyanten og vælg 0% i alpha.

Lav nu en shape tween, ligesom du gjorde ligefør, i tween nede i propeties skal du vælge shape.

Klik på den første frame i lag 2, gå op i modify -> Break Apart ... nu skulle den komme frem langsomt...

t