HJÆLP!!! Jeg er blevet kapret

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Hej.

Da jeg for få timer siden serfede på nettet blev jeg desværre kapret af en eller anden sex hjemmeside. Dvs. At vær gang jeg åbner internettet kommer der en side frem. Og lige gyldig hvor mange gange jeg ændre startsiden, laver den automatisk min start side om til deres hjemmeside næste gang jeg åbner internettet.

Den er kendt. Og SKIDE IRITERRENDE. :(
_________

Jeg har fundet ud af hvordan det program som kapre mig virker.
Da jeg serfede rundt på nettet, installerede den hurtigt et lille program. Det program går ind i internet explorer filen:
Iexplore.exe

Det den ændre er at den sørger for at vær gang jeg åbner internettet (Iexplore.exe) vil den åbne endu et lille program som køre i baggrunden. Det program skynder sig at sætte dens start side til about:blank som deres side heder hos mig...
Programmet kan jeg se køre når jeg trykker Ctrl+alt+delet.
Der står filen's navn som "Bargains".
_________

Jeg har, efter hvad jeg kan se, to måder jeg kender at fjerne det på :( :

1)
At hente et program som WebWasher som vil ændre den tilbage.

2)
Jeg kan formattere Windows og begynde på en frisk.

Begge tingende har jeg desværre ikke særlig meget lyst til :( .

Derfor tænkte jeg om der nogle som vil skrive hvad de ville gøre. Er det muligt at slette den på en lettere måde. Altså måske et program som kan fjerne den igen ligesom Norton antivirus (så bare med sådan noget).

Eller er det måske muligt manualt? Kan man afinstallere Internet Explorer? For så kunne jeg jo installere det igen der fra?

Jeg har engang hørt at man kunne få windows til at tro at internet explorer ikke var installeret ved at ændre lidt i regedit og derfra installere det forfra.

Hva siger i?
HJÆLP MIG.
PÅ forhond tak...
45 up for noget der virker....

Shafh
Shafh@stofanet.dShafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Min Storebror har altid sagt:
At lave en Amarmad er det samme som at blande mælk med fløde.

Så ved i det :P

25 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tussen tak. Det hjalp med et check med ad-aware.

Jeg kunne dog stadig godt tænke mig at høre om der enlig er andre måde, hvis det nu sku ske en anden gang.

Lader den lige køre dagen ud for at se om der er nogle der har nogle andre ideer.

I skal nok få jeres up...

Shafh
Shafh@stofanet.dShafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

ahh.
Jeg må lige rette. Det virker ik med ad-aware.
HJÆLP MIG

Har nu prøvet at teste efter spyware med spybot. Det gjord det endu værre. Nu kan jeg ikke komme ind i internetinstillinger, hvis jeg ikke har åbnet internettet og altså åbner det ved at højreklikke på internet explore på skrivebordet...

Shafh
Shafh@stofanet.dShafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

[Redigeret d. 27/07-04 23:13:30 af Shafh]

Det er en rigtig dårlig idé at prøve at fjerne IE. Bruger selv Firefox så jeg tænkte at jeg lige så godt kunne slette IE. Jeg fandt hurtigt ud af at det var svært at fjerne IE. Det var der en grund til. Når jeg først fik slettet det virkede Windows Update ikke mere. Så downloadede jeg IE igen. Men da jeg så lagde det ind virkede Windows Update stadigvæk ikke. Heldigvis havde jeg gemt alle IE's registry keys. Så lagde jeg dem ind igen. Windows Update virkede stadig ikke. Efter lang tid ændrede jeg noget i registry og så virkede det heldigvis igen. Så lad være med at fjerne ie!!!

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)
http://www.growyourownshit.com/users/Decko

Jeg vil da lige tilføje at hverken HiJackThis, ad-aware og andre havde heller ingen efffekt hos mig :)
... men system-gennedannelsen virkerede.

Hej

Ved ikke om det kunne hjælpe, men har du prøvet at søge efter "Bargains" i både regedit og din hdd?

Og hvis ikke det hjælper, så prøv at kigge under fane 2 når du trykker ctrl+alt+del. Den hedder processes eller noget i den stil. Kig efter en *.exe fil der kunne ligne den du leder efter.. og så søger du efter det præcise navn på den exe fil både i regedit og på din HDD. Så sletter du hvad du måtte finde begge steder, så hjælper det måske.

Det er feks sådan man fjerner sasser manuelt. Den ligger under processes som filen Isasss.exe, hvis man har det. Derimod ikke at tage fejl af Isass.exe som er en vigtig systemprocess i windows. :P

Håber det hjalp lidt.

Mvh/cheers
Lasse

-----------------------------------------------
Sex er som Quake, Singleplayer er godt. Men multiplayer er bare bedre.
-----------------------------------------------

[Redigeret d. 28/07-04 10:29:56 af Lasse Staal]

hej.
Det der Decko i regedit gav ikke noget held. Der stod ingen mystiske programmer. Hvis der var et ville det også være lettere at se med msconfig (skrives i kør og så under fanen start).

Hvad mener du enlig med system-gennedannelsen. Hved ikke helt hvad det er.

ps. Jeg bruger 98 SE for tiden....

Shafh
Shafh@stofanet.dShafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Nååå okey... win98.
Systemgendannelse findes i winXP. Det gør at du kan lave et "rollback" til før systemet blev ændret i den retning. Det foresager dog også at man muligvis mister skabte data i den periode. ... f.eks savegame files i Quake :)

Kører du nogen former for antivirus programer på din PC.

Prøv evt. stinger fra McAfee:
http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe

Im sorry. Men jeg har stadig ikke fundet ud af det :(

--------------

Det er muligt at jeg bare formattere hardiskken. Så kan jeg også lave en partion af HD'en. Grunden til det er at jeg har tænkt mig at installere både XP og 98 SE på pc'en.
Hvis jeg laver en partition ik, kan jeg så åbne et program der er gemt på den partiotion med xp når jeg er inde i 98? Og omvendt?

Shafh
Shafh@stofanet.dShafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Im sorry. Men jeg har stadig ikke fundet ud af det :(

--------------

Det er muligt at jeg bare formattere hardiskken. Så kan jeg også lave en partion af HD'en. Grunden til det er at jeg har tænkt mig at installere både XP og 98 SE på pc'en.
Hvis jeg laver en partition ik, kan jeg så åbne et program der er gemt på den partiotion med xp når jeg er inde i 98? Og omvendt?

Shafh
Shafh@stofanet.dShafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Hvis de er fat formaterede kan win98 læse dme uden problemmer
og winXp kan også hvis de ntfs kan winXp læse dem.

der findes hvist nok en driver, der skulle køre win98 til at læse ntfs formaterede drev.

Mvh.
Thomas Christensen
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

<< < 123 > >>
t