HJÆLP!!! Jeg er blevet kapret

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Hej.

Da jeg for få timer siden serfede på nettet blev jeg desværre kapret af en eller anden sex hjemmeside. Dvs. At vær gang jeg åbner internettet kommer der en side frem. Og lige gyldig hvor mange gange jeg ændre startsiden, laver den automatisk min start side om til deres hjemmeside næste gang jeg åbner internettet.

Den er kendt. Og SKIDE IRITERRENDE. :(
_________

Jeg har fundet ud af hvordan det program som kapre mig virker.
Da jeg serfede rundt på nettet, installerede den hurtigt et lille program. Det program går ind i internet explorer filen:
Iexplore.exe

Det den ændre er at den sørger for at vær gang jeg åbner internettet (Iexplore.exe) vil den åbne endu et lille program som køre i baggrunden. Det program skynder sig at sætte dens start side til about:blank som deres side heder hos mig...
Programmet kan jeg se køre når jeg trykker Ctrl+alt+delet.
Der står filen's navn som "Bargains".
_________

Jeg har, efter hvad jeg kan se, to måder jeg kender at fjerne det på :( :

1)
At hente et program som WebWasher som vil ændre den tilbage.

2)
Jeg kan formattere Windows og begynde på en frisk.

Begge tingende har jeg desværre ikke særlig meget lyst til :( .

Derfor tænkte jeg om der nogle som vil skrive hvad de ville gøre. Er det muligt at slette den på en lettere måde. Altså måske et program som kan fjerne den igen ligesom Norton antivirus (så bare med sådan noget).

Eller er det måske muligt manualt? Kan man afinstallere Internet Explorer? For så kunne jeg jo installere det igen der fra?

Jeg har engang hørt at man kunne få windows til at tro at internet explorer ikke var installeret ved at ændre lidt i regedit og derfra installere det forfra.

Hva siger i?
HJÆLP MIG.
PÅ forhond tak...
45 up for noget der virker....

Shafh
Shafh@stofanet.dShafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Min Storebror har altid sagt:
At lave en Amarmad er det samme som at blande mælk med fløde.

Så ved i det :P

25 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil forslå dig at prøve ad-aware (http://lavasoft.element5.com/software/adaware/)
GL

Det "fænomen" har jeg også været udsat for et par gange...
Jeg plejer bare at køre en system-gendannelse i winxp. Det virker altid... i hvert fald ved mig :)
Men nu ved jeg jo ikke om du har winxp.

Men jeg vil også godt lige vide hvordan man kan løse dette problem på en lidt mere "proffesionel" måde :)

Hvis du ikke har prøvet det så prøv det her. Åbn regedit. Browse frem til HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\Current Version\\Run og se om der er nogle mistænkelige programmer der bliver startet når pc'en startes. Prøv også med HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\Current Version\\Run.

Men spm sagt før Firefox er meget bedre. Jeg kender mange af de slags fælder. De fleste virker kun i Internet Explorer. Har aldrig før blevet forstyrret af ting som jeg ikke har bedt om.

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)
http://www.growyourownshit.com/users/Decko

[Redigeret d. 28/07-04 10:49:54 af Jonas (Decko)]

Hej.

Da jeg for få timer siden serfede på nettet blev jeg desværre kapret af en eller anden sex hjemmeside. Dvs. At vær gang jeg åbner internettet kommer der en side frem. Og lige gyldig hvor mange gange jeg ændre startsiden, laver den automatisk min start side om til deres hjemmeside næste gang jeg åbner internettet.

_________

Da jeg serfede rundt på nettet, installerede den hurtigt et lille program. Det program går ind i internet explorer filen:
Iexplore.exe

Det den ændre er at den sørger for at vær gang jeg åbner internettet (Iexplore.exe) vil den åbne endu et lille program som køre i baggrunden. Det program skynder sig at sætte dens start side til about:blank som deres side heder hos mig...
_________

1)

2)

Derfor tænkte jeg om der nogle som vil skrive hvad de ville gøre. Er det muligt at slette den på en lettere måde. Altså måske et program som kan fjerne den igen ligesom Norton antivirus (så bare med sådan noget).

Eller er det måske muligt manualt? Kan man afinstallere Internet Explorer? For så kunne jeg jo installere det igen der fra?

Jeg har engang hørt at man kunne få windows til at tro at internet explorer ikke var installeret ved at ændre lidt i regedit og derfra installere det forfra.

Hva siger i?
HJÆLP MIG.
PÅ forhond tak...

Shafh
Shafh@stofanet.dShafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Hvis der en toolbar så ligger oplysningerne
i regedit (registerings databsen) under

HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Toolbar\\WebBrowser

{01E04581-4EEE-11D0-BFE9-00AA005B4383}
er IE´s egne Adressebar
{0E5CBF21-D15F-11D0-8301-00AA005B4383}
er IE´s egne Hyperlinks
{2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F}
ved ikke den sidste, men vil gætte på Standartknapperne.
da det er den eneste jeg har tilbage :)

hvis du finder flere here så har du lfere toolsbars i IE
så kan du se under HKEY_CLASSES_ROOT\\CLSID

og finder stien til den *.dll fil der indholder selve tolbaren.
slet den og de to nøgler, og du skulle være af med toolbaren.

Mvh.
Thomas Christensen

Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

Tak. Du skal nok få en del af up'ne
Jeg overvejer det stadig. Vil nødigt gøre det. :( For har ikke så meget lyst for det er ikke så længe siden jeg formaterede den. Og det tager total lang tid.

Er det lige meget om jeg installere 98 eller xp først, bare at de er på vær sin partition?

Shafh
Shafh@stofanet.dShafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Ja det burde det vel teknisk set være. Men jeg ville installere 98 først, da det af min mening er lettest at installere fra dos. (Kræver bare en simpelt bootdisk) Men det er nok et gen fra gamle dage, mit første xp havde en bug der gjorde den ikke kunne køre autorun i startup, så de første MANGE gange skulle jeg installere 98 først. Og derefter slette det.

Men nej tror ikke det betyder noget. Da det begge 2 er windows. Hvorimod hvis det var linux du skulle have ind, så er det ALTID linux til sidst :P Da windows hader alt andet end windows. Bastabum :P (og vi hader windows) ;D

Mvh
Lasse
-----------------------------------------------
Sex er som Quake, Singleplayer er godt. Men multiplayer er bare bedre.
-----------------------------------------------

jeg mener at have læst at Win xp kør bedst nå der er over 4 Gb fri plads
>>>Swiatecki<<<

Hej.

_________

Iexplore.exe

_________

1)

2)

Hva siger i?
HJÆLP MIG.
PÅ forhond tak...

Shafh
Shafh@stofanet.dShafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Det er muligt at fjerne det manualt, er ikke helt klar over hvordan,men mener at det er noget med regedit.

ellers kunne jeg forstille mig at f.esk AdAware kunne fjerne det.

Kom i Tanke om at nogle <u>få</u> sådan nogle programmer
der kan findes i Tilføj/Fjern.

-Thomas-
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

[Redigeret d. 27/07-04 21:30:25 af Thomas Christensen]

dobelt post

[Redigeret d. 27/07-04 21:30:19 af Søren|ZpoN]

3 forslag herfra

1. Du kunne sørge for at holde alle sikkerheds opdateringerne til IE i hus (eller windows generelt).

2. Du kunne lægge IE på hylden, og anvende Opera eller Firefox i stedet.

3. bede farmand om at lade være med at kigge på p0rn!

http://www.doxdesk.com/parasite/ <-- lidt tvivlsom om den ikke er for outdated men du kan altid prøve. :)

ellers hvis du har lidt erfaring er der et program der hedder
HiJackThis1977 som kan bruges til at fjerner ting.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

<< < 123 > >>
t