Hej.
Da jeg for få timer siden serfede på nettet blev jeg desværre kapret af en eller anden sex hjemmeside. Dvs. At vær gang jeg åbner internettet kommer der en side frem. Og lige gyldig hvor mange gange jeg ændre startsiden, laver den automatisk min start side om til deres hjemmeside næste gang jeg åbner internettet.
Den er kendt. Og SKIDE IRITERRENDE.
_________
Jeg har fundet ud af hvordan det program som kapre mig virker.
Da jeg serfede rundt på nettet, installerede den hurtigt et lille program. Det program går ind i internet explorer filen:
Iexplore.exe
Det den ændre er at den sørger for at vær gang jeg åbner internettet (Iexplore.exe) vil den åbne endu et lille program som køre i baggrunden. Det program skynder sig at sætte dens start side til about:blank som deres side heder hos mig...
Programmet kan jeg se køre når jeg trykker Ctrl+alt+delet.
Der står filen's navn som "Bargains".
_________
Jeg har, efter hvad jeg kan se, to måder jeg kender at fjerne det på
:
1)
At hente et program som WebWasher som vil ændre den tilbage.
2)
Jeg kan formattere Windows og begynde på en frisk.
Begge tingende har jeg desværre ikke særlig meget lyst til
.
Derfor tænkte jeg om der nogle som vil skrive hvad de ville gøre. Er det muligt at slette den på en lettere måde. Altså måske et program som kan fjerne den igen ligesom Norton antivirus (så bare med sådan noget).
Eller er det måske muligt manualt? Kan man afinstallere Internet Explorer? For så kunne jeg jo installere det igen der fra?
Jeg har engang hørt at man kunne få windows til at tro at internet explorer ikke var installeret ved at ændre lidt i regedit og derfra installere det forfra.
Hva siger i?
HJÆLP MIG.
PÅ forhond tak...
45 up for noget der virker....
Shafh
Shafh@stofanet.dShafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz
Min Storebror har altid sagt:
At lave en Amarmad er det samme som at blande mælk med fløde.
Så ved i det