Het jeg har lige 2 spg
Det om mirc.
Jeg er ved at lave en irc bot, og nu har jeg faaet en til at hosten den for mig. Men saa kommer problemet, han skal jo genstarte en gang i mellem. og man kan faa min bot til at joine ens kanal uden at han ved det, saa hvis han genstarter saa ved han ikke hvilke kanaler han skal genstarte. Saa findes der et addon til mirc der naar man joiner en kanal paa en eller anden maade gor saa at naar man lukker mirc og aabner det igen saa joiner den automatisk alle kanalerne igen?
Her kommer det spg om scripting.
Jeg vil gaerne have min bot til at gore saa hvis den ikke er blevet op inden 5 min saa hopper den ud af kanalen er der muligt?
Detsvaerre ingen up
under options -> perfom -> kan du på "all networks" bare skrive /join #dinkanal1 [newline] /join #dinkanal2
mht timer funktionen, er den ret simpel... der er en funktion der hedder /timer <repetitions> <interval> <command>
den bruger du bare når du joiner kanalen.. eksempelvis /timer 1 300 IF (!isop $me) /part $chan
tager meget forbehold for syntax fejl. det er lang tid siden jeg legede med det...
Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk
[Redigeret d. 15/07-04 09:58:02 af Jokke Jensen][Redigeret d. 15/07-04 09:58:18 af Jokke Jensen]