2 spg om mirc/mirc scripting

Tags:    diverse

Het jeg har lige 2 spg

Det om mirc.

Jeg er ved at lave en irc bot, og nu har jeg faaet en til at hosten den for mig. Men saa kommer problemet, han skal jo genstarte en gang i mellem. og man kan faa min bot til at joine ens kanal uden at han ved det, saa hvis han genstarter saa ved han ikke hvilke kanaler han skal genstarte. Saa findes der et addon til mirc der naar man joiner en kanal paa en eller anden maade gor saa at naar man lukker mirc og aabner det igen saa joiner den automatisk alle kanalerne igen?

Her kommer det spg om scripting.

Jeg vil gaerne have min bot til at gore saa hvis den ikke er blevet op inden 5 min saa hopper den ud af kanalen er der muligt?

Detsvaerre ingen up

Het jeg har lige 2 spg

Det om mirc.

Jeg er ved at lave en irc bot, og nu har jeg faaet en til at hosten den for mig. Men saa kommer problemet, han skal jo genstarte en gang i mellem. og man kan faa min bot til at joine ens kanal uden at han ved det, saa hvis han genstarter saa ved han ikke hvilke kanaler han skal genstarte. Saa findes der et addon til mirc der naar man joiner en kanal paa en eller anden maade gor saa at naar man lukker mirc og aabner det igen saa joiner den automatisk alle kanalerne igen?

Jeg vil gaerne have min bot til at gore saa hvis den ikke er blevet op inden 5 min saa hopper den ud af kanalen er der muligt?

Detsvaerre ingen up

Det kan du gøre i Perform under options i mIRC, så skal du bare skrive /join #1,#2 osv...

Med venlig hilsen
Frede_Manden
http://www.frederik-skov.dk

Het jeg har lige 2 spg

Det om mirc.

Detsvaerre ingen up

under options -> perfom -> kan du på "all networks" bare skrive /join #dinkanal1 [newline] /join #dinkanal2

mht timer funktionen, er den ret simpel... der er en funktion der hedder /timer <repetitions> <interval> <command>

den bruger du bare når du joiner kanalen.. eksempelvis /timer 1 300 IF (!isop $me) /part $chan

tager meget forbehold for syntax fejl. det er lang tid siden jeg legede med det...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

[Redigeret d. 15/07-04 09:58:02 af Jokke Jensen]

[Redigeret d. 15/07-04 09:58:18 af Jokke Jensen]

Het jeg har lige 2 spg

Det om mirc.

Detsvaerre ingen up

Det kan du gøre i Perform under options i mIRC, så skal du bare skrive /join #1,#2 osv...

Med venlig hilsen
Frede_Manden
http://www.frederik-skov.dk

Problemet er den skal gore det af sig selv ;) ellers var der intet problem

Scriptet kunne jeg ik helt faa til at funke >P

[Redigeret d. 15/07-04 15:07:30 af Dini]

Put i remote:

on me:join:#kanal: {
.timer 1 300 checkop $chan
}

alias checkop {
if ($me !isop $1) part $1
}

Put i remote:

on me:join:#kanal: {
.timer 1 300 checkop $chan
}

alias checkop {
if ($me !isop $1) part $1
}

Kan man ik gore saa den kore det paa alle kanaler jeg joiner ?

t