Blå skærm+Win XP SP1 install + formatering

Tags:    diverse

spg. hvis du lige har tid. Jeg får en blå skærm i hele tiden (99% af alle gange nå jeg vil spille Day of Defeat / Counter Strike) der står noget med driver_bla bla og hvis dette er første gang skal jeg bare genstarte, men det er træls 3-4 gange om dagen, hvad kan det være?

Jeg tror jeg formaterer (win xp inkl. SP1) skal jeg formaterer med cd'en eller gode gamle diskette og skal jeg under install vælge NFTS hurtigere eller en anden synes du (jeg tror der er 4 at vælge imellem) evt. en vejledning til formatering med Win Xp SP1 fra bunden !!! godnat

Mvh

Dosdesign

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
spg. hvis du lige har tid. Jeg får en blå skærm i hele tiden (99% af alle gange nå jeg vil spille Day of Defeat / Counter Strike) der står noget med driver_bla bla og hvis dette er første gang skal jeg bare genstarte, men det er træls 3-4 gange om dagen, hvad kan det være?

Jeg tror jeg formaterer (win xp inkl. SP1) skal jeg formaterer med cd'en eller gode gamle diskette og skal jeg under install vælge NFTS hurtigere eller en anden synes du (jeg tror der er 4 at vælge imellem) evt. en vejledning til formatering med Win Xp SP1 fra bunden !!! godnat

Mvh

Dosdesign

kan du prøve at skrive det der "driver_bla bla" noget tydligere...

min menning med NFTS er at det er meget bedre end FAT 32 og hvad der nu ellers er, man kan jo også password beskytte sine filer med NFTS hvilket man ikke kan med FAT 32

>>>Swiatecki<<<

Mvh

Dosdesign

ang. det første, så er det højst sandsynligvis hukommelsesfejl... - blå skærm i windows er oftest det... :)

Casper

Gerne lidt mere deltaljeret fejlbeskrivelse, der plejer at stå noget der kan hjælpe (måske ikke lige for de flestes vedkommende, der ser det nok lidt kryptisk ud:))
Det kunne nemt være en grafikfejl, navnlig dit grafikkorts drivere, da det jo er i to spil den laver BSOD.
Men det der med at formatere kan du vist godt vente med, i de fleste tilfælde skal en driver bare geninstalleres eller opdateres.
Har selv haft et problem med at computeren lavede BSOD i spil, men geninstallerede grafikdriverne, og derefter har jeg ingen problemer haft :D.

n i f e
115 105 102 105
6E 69 66 69

t