Online Streaming

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
..Jeg ved det er muligt, men hvordan laver man online streaming? Altså en slags radio, hvor man snakker direkte, og folk kan høre det via deres mediaplayer.. Se foreksempel www.christianrock.net eller www.thevoice.fm ...
Har i det? Det skulle gerne være muligt at arbejde med både en mikrofon, og windows media player.. Eller bare nogle mp3 filer..

Har i løsningen / evt. program? Giver jeg en håndfuld point..
// CoolKiller @ CoolKiller.1go.dk - Tre.1go.dk

11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
..Jeg ved det er muligt, men hvordan laver man online streaming? Altså en slags radio, hvor man snakker direkte, og folk kan høre det via deres mediaplayer.. Se foreksempel www.christianrock.net eller www.thevoice.fm ...
Har i det? Det skulle gerne være muligt at arbejde med både en mikrofon, og windows media player.. Eller bare nogle mp3 filer..

Har i løsningen / evt. program? Giver jeg en håndfuld point..

Tjae ! Det kræver at du har adminstratorrettighed på den server som skal streame, i IIS gør du det ved at gå ind i kontrolpanelet - tilføj eller fjern programmer - windowskomponenter og installere windows media services.

:) Leon Martinsen

Du kan benytte Windows Media Encoder... den kan "broadcaste", og lave asf..

held og lykke.. den kan hentes gratis

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

den kan "broadcaste", og lave asf..

Hvad broadcaster den på? Inet? Windows Media Player`?

ja Medie player sjovt nok :)

du leder måske efter en til winamp ?

EDIT:
Her er den til winamp : http://www.shoutcast.com/download/broadcast.phtml

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 07/07-04 22:13:54 af Jokke Jensen]

Tænkte på, er det ikke muligt i den til mediaplayer, at spille musik også? Virker ikke sån..

Hmm det kan godt være det kun er windows server 2003 der kan så.... men jeg mente bare at den burde kunne.... begrænset til 5 brugere...

Men se eventuelt:

http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&qu=radio+broadcast&view=en-us

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

IIS?

Internet Information Services (en del af win9x/2000/2003/xp)

Gå ind i kontrolpanelet vælg tilføj flern programmer/tilføj-fjern windowskomponenter og der finder du så IIS

:) Leon Martinsen

[Redigeret d. 08/07-04 14:01:21 af Leon Martinsen]

Jeg fik ikke noget egentligt svar, og jokke har ikke postet et "svar".. så leon får lige en smule, som tak fordi han gav et forslag.

<< < 12 > >>
t