Grafikkort??

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej allesammen.

Jeg har et grafikkort, et Nvidia GeForce 4 MX440 AGPx8 med 128MB ram på, men det hopper ud af mange spil, jeg har hørt noget om at det er fordi det er et MX kort, og nu kommer mit spørgsmål så:

Hvad er dårligt ved grafikkortene, jeg ved nu at MX er dårligt, men hvad med FX, og er der andre som jeg skal passe på??

Hvad er et godt køb til rimelige penge?

Hvad kan jeg få brugt for det "Nvidia GeForce 4 MX440 AGPx8 med 128 MB ram" det er ca 1 år gammelt??

19 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
de rigtige gamere skal nok havde et GeForce 4Ti

...eller GeForce FX 5900 Ultra :D

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)
http://www.growyourownshit.com/users/Decko

Jonas (Decko)

Haha... Vent til GF6 6800 kommer... Det er 2x performance af en GF FX 5950 :D... Den må jeg have ;-)

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Jonas (Decko)

Haha... Vent til GF6 6800 kommer... Det er 2x performance af en GF FX 5950 :D... Den må jeg have ;-)

MH.

The-Freak

Hvad er det lige det koster, 6000 kr. er ikke meget galdt vel?

Lige lidt off-topic men er jeg den eneste der synes det lyder voldeligt????

det lyder ganske rigtigt voldeligt men hvis du vidste hvor mange textures og normal maps og 3d lightmaps og spheremaps (og jeg kunne blive ved) de skal have liggende i grafikrammene(og som der naturligvis ikke er plads til når de også skal have enorme vertexbuffers liggende) så skal der jo en del ram til. samtidig skal de vise det på skærmen. udregne fysik på alle bevægelige genstand.

så nej jeg synes ikke det lyder af nogle specielle krav taget i betragtning af hvad skal klares mindst 24 gange i sekundet..

tilbage ontopic:

michael: køb:

Asus A9800XT/TVD/Limited/256MB http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=340668&kat=

Asus V9980Ultra http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=340597&kat=

fantastisk gode kort der holder et par år endnu. hvis du virkelig ikke (efter et par overvejelser) gidder og smide > 3000 kr væk så køb et ati 9600 xt eller ati 9700 pro/xt eller > geforce 5700 ultra men der er stadig en stor gevinst ved at stoppe nogle ekstra penge i det grafikkort

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com

Jonas (Decko)

MH.

The-Freak

Hvad er det lige det koster, 6000 kr. er ikke meget galdt vel?

Fandt en til 4800,- kr :D

MH.

The-Freak

The-Friek. Hold da KÆFT. Det er sku sygt. Efter min smag er det sindsygt.
Efter min smag skal du altså holde dig nede i noget billigere. ved ikke hvad dine behov er men det der oppe er for professonele spillere og så sindsyge eller millionære folk.
Men vil du op i noget af det bedste så lyt lige engang :D :

Jeg har lige læst en artikel om kampen om det bedste grafikkort. Der fortæller de at der efter ATI's anbefaglinger vil komme verdens bedste krafikkort i det nærmeste. Dens Tip's navn er Radeon X800. Dette skulle være et kort som bare kunne sparke GeForce ud af banen. Også GeForces nyeste kort: GeForce 6800 Ultra.
Det er ikke kommet, men tror du ikke at det kunne være en ide, at vente et stykke tid, med at købe noget og høre hvad man siger om det nye kort? Det ville jeg gøre. Vis du skal have noget så dyrt, bør du jo nødigt, købe noget LORT. Igen.

Kik engang ind på GeFroces hjemmeside: www.nvidia.com
Og prøv også at kigge ind på ATI (Radeon)'s Hjemmeside:
www.ati.com

Håber det er noget du kan bruge.
Ønsker du selv at læse artiklen skal du købe det nye K-blad (udkommer i butikkerne i næste uge. Kommer før vis du abollonere (eller hvordan det staves)). Bladet hedder 10/2004. Og artikelen står på side 5. Dens Overskrift er Kapløbet fortsætter.
Så kan du læse den selv :D

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

En professionel er en person, som kan gøre sit bedste på tidspunkter,hvor han ikke ligefrem føler for det.

The-Friek. Hold da KÆFT. Det er sku sygt. Efter min smag er det sindsygt.
Efter min smag skal du altså holde dig nede i noget billigere. ved ikke hvad dine behov er men det der oppe er for professonele spillere og så sindsyge eller millionære folk.
Men vil du op i noget af det bedste så lyt lige engang :D :

Jeg har lige læst en artikel om kampen om det bedste grafikkort. Der fortæller de at der efter ATI's anbefaglinger vil komme verdens bedste krafikkort i det nærmeste. Dens Tip's navn er Radeon X800. Dette skulle være et kort som bare kunne sparke GeForce ud af banen. Også GeForces nyeste kort: GeForce 6800 Ultra.
Det er ikke kommet, men tror du ikke at det kunne være en ide, at vente et stykke tid, med at købe noget og høre hvad man siger om det nye kort? Det ville jeg gøre. Vis du skal have noget så dyrt, bør du jo nødigt, købe noget LORT. Igen.

Kik engang ind på GeFroces hjemmeside: www.nvidia.com
Og prøv også at kigge ind på ATI (Radeon)'s Hjemmeside:
www.ati.com

Håber det er noget du kan bruge.
Ønsker du selv at læse artiklen skal du købe det nye K-blad (udkommer i butikkerne i næste uge. Kommer før vis du abollonere (eller hvordan det staves)). Bladet hedder 10/2004. Og artikelen står på side 5. Dens Overskrift er Kapløbet fortsætter.
Så kan du læse den selv :D

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

En professionel er en person, som kan gøre sit bedste på tidspunkter,hvor han ikke ligefrem føler for det.

Først: Nej... Det er ikke sygt... Og: Som jeg har jeg skrevet tidligere så har jeg er GFX kort som jeg syntes kører fint... Desuden koster også ati's Radeon 9800XT tit og ofte over 4000 kroner, i de fleste butiker... Dog lidt biligere på nettet...

MH.

The-Freak

The-Friek. Jeg ved godt at de findes helt der op til. Men så skal du sørme altså også være en spille-friek af første klasse for at det kan betale sig at købe noget så dyrt.... Med et kort for ca. 2500-3200 kan du spille alle de spil som kommer for tiden. Efter min smag er det sindsygt. Nu er jeg ikke dig, men det er højst synligt at et kort for bare 3000 vil kunne klare det du spør efter. Under begynder det at blive som dit gamle.
Altså nu ved jeg heller ikke hvad dit gamle kostede. Men må jo selv bestæmme.

The-Friek. Skrev jeg da heller ikke, at vis han ville op i noget af det dyreste kunne han købe det der ATI kort eller det nyeste GeForce.

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Okay, jeg dropper køb af nyt i første omgang.

The-Friek. Jeg ved godt at de findes helt der op til. Men så skal du sørme altså også være en spille-friek af første klasse for at det kan betale sig at købe noget så dyrt.... Med et kort for ca. 2500-3200 kan du spille alle de spil som kommer for tiden. Efter min smag er det sindsygt. Nu er jeg ikke dig, men det er højst synligt at et kort for bare 3000 vil kunne klare det du spør efter. Under begynder det at blive som dit gamle.
Altså nu ved jeg heller ikke hvad dit gamle kostede. Men må jo selv bestæmme.

The-Friek. Skrev jeg da heller ikke, at vis han ville op i noget af det dyreste kunne han købe det der ATI kort eller det nyeste GeForce.

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

| | | | |
( o o )
--oOO-(_)-OOo-
http://www.mivs.dk
http://www.onlinehammeren.dk

<< < 12 > >>
t