Musikreddigerings program

Tags:    diverse

Har du nogen afaringer med et musikredig... prog?
Hvilket?
Hvis det er gratis: Hvor hentes det.

Jeg har i længere tid brugt Ejay, som mu... men det er ikke særlig professonelt. Derfor søger jeg et program der kan redigere musik.
Det skal bare kunne:
Optage (imens du optager skal du kunne høre de andre spor imens du optager)
Kunne skruge op og ned på volumen (af vær spor)
Mulighed for at lave en musik, med at trykker tonerne ind i en tidslinie (kan ikke huske navnet)

Det skal bare være GODT, så det skal være noget du har erfaring i. Ellers bliver jeg bare nød til at bruge Ejay...

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

En professionel er en person, som kan gøre sit bedste på tidspunkter,hvor han ikke ligefrem føler for det.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du nogen afaringer med et musikredig... prog?
Hvilket?
Hvis det er gratis: Hvor hentes det.

Jeg har i længere tid brugt Ejay, som mu... men det er ikke særlig professonelt. Derfor søger jeg et program der kan redigere musik.
Det skal bare kunne:
Optage (imens du optager skal du kunne høre de andre spor imens du optager)
Kunne skruge op og ned på volumen (af vær spor)
Mulighed for at lave en musik, med at trykker tonerne ind i en tidslinie (kan ikke huske navnet)

Det skal bare være GODT, så det skal være noget du har erfaring i. Ellers bliver jeg bare nød til at bruge Ejay...

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

En professionel er en person, som kan gøre sit bedste på tidspunkter,hvor han ikke ligefrem føler for det.

FL Studio 4 vil nok være et godt bud, hvis d et ikke skal køre for dyrt. Producer versionen, som understøtter mest, koster ca. 150$ eller en 800-900 kr. Programmet er baseret på nogle ikke alt for gode beregninigsmetoder, men virker stadig godt for mange. Der kan hentes en demo fra deres hp. Bare søg "FL Studio" på Google.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

FL er et godt program i forhold til så mange andre. Synes bare det er et af de programmer hvor man lægger en masse krafter i design-delen fremfor at lavet et proffesionelt program. Sonic Foundry som nu er blevet overtaget af Sony (totalt skod i øvrigt!) har også lavet en gratis version af Acid Music. Den hedder Acid XPress. Der er lidt reklamer og der er vist enkelte ting man ikke kan. Men det er et rigtigt godt program!

http://mediasoftware.sonypictures.com/download/Step2.asp?DID=491

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)
http://www.growyourownshit.com/users/Decko

[Redigeret d. 14/06-04 08:46:38 af Jonas (Decko)]

Hvis du bruger eJay til GEX slår jeg dig ihjel :D!
Bruger selv Acid Music....men der er langt fra gratis (et par hundrede dollars!).
Efter min mening findes der ikke gode gratis musikprogrammer!

Jonas (Decko)
http://www.growyourownshit.com/users/Decko

Det er jeg bange for at jeg gør :D
Nej, jeg bruger selvfølgelig også andre programmer som:

Audacity
Advanced MP3 WMA Recorder
Ulead VideoStudio 7 (kan godt bruges)
CoolEdit

Men det er bedre at få et RITIGT at bruge.
Har kigget på det der:
Steingberg Cubasis VST
Men det koster en båndegår :(

------
Selvfølgelig ved jeg godt at det ikke er nogle særlig gode programmer, og da jeg står for udviklingen af lyd i GEX, men det er jo for det meste kun Tros alt bare optagelser, når det handler om stemmer, og lyde. Og så er der jo også en masse med at søge på nettet efter noder og sange.

Bare for at sige det kan jeg også lave en masse andet end at optage. I morgen går jeg på biblioketet og leder efter noderne til Græsk og Ægyptisk musik...

Skynd dig hellere på messenger da jeg gerne vil videre...

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

du skal nok have gang i en del programmer, jeg hørte på et tidspunkt om et program der hed noget med rebirth (vil ikke lægge hovedet på blokken for det!), det skulle cargo eftersigende i sin tid have anvendt til deres "trommer"

Prøver bægge to.
Deckos er god, men er lidt mystisk, efter min smag :(

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Bruger selv MACIX, det ligger gratis på k cd 6 :)

t