Den 17-05-04 20:11 skrev Søren Klit Lambæk følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
OpenGL bliver normalt ikke blandet sammen med Windows GDI grafik, fordi OpenGL er ment til spil grafik osv. Saa med mindre at det er fordi du vil udfodre dig selv ekstra meget vil jeg ikke anbefale dig bruge OpenGL som en del af et interface! Specielt ikke hvis det ikke er et spil-relaterede program. Men istedet bruge windows GDI system til komponenter!
http://nehe.gamedev.net Dette link indeholder artikler om implementering af OpenGL i C++. Desuden er der en enkelt artikel her paa forummet der ogsaa omhandler implementering af OpenGL i C++. Hvis det er fordi du ikke har lyst til at lave alle windows komponenter fra bunden, vil jeg anbefale at kigge lidt paa Borlands C++ Builder, da den har en rigtigt god GUI miljoe. Men hvis du vil rigtigt dykke ned og faa olie under neglene kan du sagtens bruge Dev-C++, men det kraever at du bygger det hele op fra bunden!
God fornoejelse!
-----------------------------------------------------------------------------
Ok, tak for svaret, findes der ikke nogle gode artikler, der omhandler at bygge det op fra bunden???
Mvh.
Kasper Nielsen