Ting på form i c++

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej alle udviklere.
Som i nok kan læse i emnet, vil jeg gerne hører hvordan man f.eks. kan sætte en "Editbox" ind på en form der er lavet i opengl, jeg bruger compileren dev-c++.

Mvh.
Kasper Nielsen



13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
OpenGL bliver normalt ikke blandet sammen med Windows GDI grafik, fordi OpenGL er ment til spil grafik osv. Saa med mindre at det er fordi du vil udfodre dig selv ekstra meget vil jeg ikke anbefale dig bruge OpenGL som en del af et interface! Specielt ikke hvis det ikke er et spil-relaterede program. Men istedet bruge windows GDI system til komponenter!

http://nehe.gamedev.net Dette link indeholder artikler om implementering af OpenGL i C++. Desuden er der en enkelt artikel her paa forummet der ogsaa omhandler implementering af OpenGL i C++. Hvis det er fordi du ikke har lyst til at lave alle windows komponenter fra bunden, vil jeg anbefale at kigge lidt paa Borlands C++ Builder, da den har en rigtigt god GUI miljoe. Men hvis du vil rigtigt dykke ned og faa olie under neglene kan du sagtens bruge Dev-C++, men det kraever at du bygger det hele op fra bunden!

God fornoejelse! :D



Da OpenGL ikke er en del Windows miljoet vil det blive lidt mere langhaaret! Hvorfor vil du egentligt goere det paa den maade? Er det ikke lettere bare at bruge Windows komponenter til Editbox osv.? :D Hvilken C++ kompiler bruger du?




Den 17-05-04 18:38 skrev Søren Klit Lambæk følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Da OpenGL ikke er en del Windows miljoet vil det blive lidt mere langhaaret! Hvorfor vil du egentligt goere det paa den maade? Er det ikke lettere bare at bruge Windows komponenter til Editbox osv.? :D Hvilken C++ kompiler bruger du?

-----------------------------------------------------------------------------
Jeg bruger dev-c++.

Mvh.
Kasper Nielsen



Den 17-05-04 20:11 skrev Søren Klit Lambæk følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
OpenGL bliver normalt ikke blandet sammen med Windows GDI grafik, fordi OpenGL er ment til spil grafik osv. Saa med mindre at det er fordi du vil udfodre dig selv ekstra meget vil jeg ikke anbefale dig bruge OpenGL som en del af et interface! Specielt ikke hvis det ikke er et spil-relaterede program. Men istedet bruge windows GDI system til komponenter!

http://nehe.gamedev.net Dette link indeholder artikler om implementering af OpenGL i C++. Desuden er der en enkelt artikel her paa forummet der ogsaa omhandler implementering af OpenGL i C++. Hvis det er fordi du ikke har lyst til at lave alle windows komponenter fra bunden, vil jeg anbefale at kigge lidt paa Borlands C++ Builder, da den har en rigtigt god GUI miljoe. Men hvis du vil rigtigt dykke ned og faa olie under neglene kan du sagtens bruge Dev-C++, men det kraever at du bygger det hele op fra bunden!

God fornoejelse! :D
-----------------------------------------------------------------------------
Ok, tak for svaret, findes der ikke nogle gode artikler, der omhandler at bygge det op fra bunden???

Mvh.
Kasper Nielsen



De findes naesten over alt! Jeg har lavet mit fra bunden i Delphi og fandt en masse gode artikler paa http://www.about.com Men med Google vil du helt sikkert kunne finde et hav af artikler og tutorials paa nettet!



Den 17-05-04 22:37 skrev Søren Klit Lambæk følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
De findes naesten over alt! Jeg har lavet mit fra bunden i Delphi og fandt en masse gode artikler paa http://www.about.com Men med Google vil du helt sikkert kunne finde et hav af artikler og tutorials paa nettet!
-----------------------------------------------------------------------------
Ok, tak.
Hvad bruger de store steder programere de der op fra bunden eller hvad gør de?

Mvh.
Kasper Nielsen



Det kommer vist meget an paa programmoerene bag programmerne! Nogle kan godt lide ar lave det hele selv, andre er ligeglade! :D



Den 18-05-04 09:21 skrev Søren Klit Lambæk følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Det kommer vist meget an paa programmoerene bag programmerne! Nogle kan godt lide ar lave det hele selv, andre er ligeglade! :D
-----------------------------------------------------------------------------
Ok, tak.
Men hvis man nu bruger borlands compiler er det så det samme c++ sprog som man bruger i dev-c++???

Mvh.
Kasper Nielsen



Generalt ja! Der er dog lidt forskelligheder hvis du kommer ud i nogle specifikke omraader foreksempel implementering af OpenGL! Men der er forskelligheder ved alle C++ kompiler - selv ogsaa med MSVC!!!!



Den 18-05-04 10:29 skrev Søren Klit Lambæk følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Generalt ja! Der er dog lidt forskelligheder hvis du kommer ud i nogle specifikke omraader foreksempel implementering af OpenGL! Men der er forskelligheder ved alle C++ kompiler - selv ogsaa med MSVC!!!!
-----------------------------------------------------------------------------
Ok, men hvor kan jegfå borlandscompile, oghvad vil du anbefale migatbruge?

Mvh.
Kasper Nielsen



<< < 12 > >>
t