Jeg gir alle mine point til en der kan hjælpe med det her!!!

Tags:    diverse

Der er noget helt galt med min bærbare computers skærm.
Jeg har rigtig meget brúg for min PC, specielt i de næste 2 uger!
Jeg vil være villig til at give alle mine UP til den der kan give mig et svar der virker, og derfølgende give ham 200 up efter dette!
Her er, hvad er galt:

Skærmen er mørk og når pcen er startet kan man næsten ikke se noget. Det skete ligepludselig. Vi har prøvet at trykke på alle knapperne, men intet har hjulpet. Kigger man helt tæt på, kan man godt så småt se både computerens preload skærm, og login skærmen, og billedet er der. Det føles bare som om der ingen "backlight" er på pc'en, som lyser billedet op på skærmen.

HJÆÆLP!

34 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hmmmm, det er da mærkeligt. Det kan jo godt være at billedrøret er brændt af, ved det ikke. Har din computer stået rigtigt lang tid på en meget mørk side????

Mvh.
Kasper Nielsen
Det er en bærbar pc. Nej det er ikke det. Jeg slukkede min pc. Næste dag tændte jeg den, og så skete det.. Det virker som om den mangler backlight.

Og til dig den anden, jeg har genstartet den mindst 17000000 gange
// CoolKiller @ CoolKiller.1go.dk - Tre.1go.dk

Prøv at trykke ned på coveret lige for an skærmen. Det kan være det er stikket som ikke sidder ordentlig i, men jeg ved det ikke.
DU kan ikke ordne det med et program eller noget. Du skal tage ned og få skiftet skærmen.
Problemet er et kendt problem som nok sker for største delen af bærbare på et eller andet tidspunkt. Jeg er i en computer klasse hvor alle har en bærbar og der er mange som har oplevet det samme.
Den eneste læsning er at tage ned til din lokale forhandler som så skifter skærmen ud. Det tager ikke så lang tid hvis han har skærmen hjemme, ca 5 minutter. Men ellers tager det nok 2 dage hvis skærmen skal hjem fra producenten osv.

MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

Mit svar, er at du skal skynde dig at finde en hurtig løsning. Den løsning skal bare være hurtigt og bare kunne virke et stykke tid, ind til at du finde på noget bedre. Og så billigt selvfølgelig.

Min ide er at du vel må skaffe dig en ekstern skærm. 80% af alle bærbare har altid et skærmkort (grafikkort) med udgang til at sætte en anden skærm til. Og det har din vel så også (tror jeg).

Mit bud var at gå en tur ind på "Den Blå Avis's hjemmesider (www.dba.dk) og søge under skærm. Der kan du vel købe en for ca. 250 kr. Den behøver jo ikke at være god.

En link til en søgning på skærm:

http://www.dba.dk//asp/soegning/rubrikvalg.asp

PS. At få infomationer om egeren som vil sælge, SKAL man være medlem og betale 2 kr.

Ellers kan du jo også bare købe avisen :D

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Ti-fire :D :P :)

hvis jeg var dig ville jeg teste computeren på en stationær skærm.... og se om det er software eller hardware fejl...

også gå til en forhandler... hvis du snakker pænt med dem du har købt den af kan de måske finde kviteringen i deres database... (det kan de i hvertfald i ekspert...)

Mvh. Jop...

Hvem har produceret din computer? og hvor ny er den?

Min pc er en medion, Intel Pentium 4 2.8 GHz
Nvidia Geforce 5350
Dolby digital
winXP
...
alt i alt, den er ikke ret meget mere en et år gammel

En fra min klasse har haft samme problem med hans medion, han sendte ind og de fixede den!

<xcite>-} Mvh Morten Thøgersen aka xcite {- </xcite>
Ok.. mistede han personlige data?

Kan jeg ikk lige huske.. tror jeg ikk! Hvor har du købt den henne ?

<xcite>-} Mvh Morten Thøgersen aka xcite {- </xcite>

På min bærbare sidder der en lille tap oppe foran på tastaturet (nogle sidder under "armene" som holder skærmen), som bevirker at når man lukker låget på den bærbare, så slukkes kontrasten i skærmen. Jeg har, op til flere gange, oplevet at denne tap sad fast, men fik den heldigvis ud igen.
Jeg er rimelig sikker på at det er det, som er sket for dig, for alle de bærbare jeg har set, har sådan en tap et eller andet sted.

n i f e
115 105 102 105
6E 69 66 69

Er der ikke et sted du kan stille Kontrasten osv.

Mvh.
Kasper Nielsen

Jo.. Har trykket på det, men det hjælper ikke..

Den 06-06-04 17:12 skrev Mikkel, C, følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Jo.. Har trykket på det, men det hjælper ikke..
-----------------------------------------------------------------------------
hmmmm, det er da mærkeligt. Det kan jo godt være at billedrøret er brændt af, ved det ikke. Har din computer stået rigtigt lang tid på en meget mørk side????

Mvh.
Kasper Nielsen

Der er noget helt galt med min bærbare computers skærm.
Jeg har rigtig meget brúg for min PC, specielt i de næste 2 uger!
Jeg vil være villig til at give alle mine UP til den der kan give mig et svar der virker, og derfølgende give ham 200 up efter dette!
Her er, hvad er galt:

Skærmen er mørk og når pcen er startet kan man næsten ikke se noget. Det skete ligepludselig. Vi har prøvet at trykke på alle knapperne, men intet har hjulpet. Kigger man helt tæt på, kan man godt så småt se både computerens preload skærm, og login skærmen, og billedet er der. Det føles bare som om der ingen "backlight" er på pc'en, som lyser billedet op på skærmen.

HJÆÆLP!

Jeg har haft det samme problem:) Første gang fik jeg skiftet skærmen, men anden gang genstartede jeg bare computeren og det var nok til at den virkede.

MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

Mvh.
Kasper Nielsen

Det er en bærbar pc. Nej det er ikke det. Jeg slukkede min pc. Næste dag tændte jeg den, og så skete det.. Det virker som om den mangler backlight.

Og til dig den anden, jeg har genstartet den mindst 17000000 gange

t