>Jeg har kigget lidt på hans to sider. Det ser ud til at han er inde på noget af det rigtige.
Men den første har ikke så meget. Den anden har de et program som kan downloades. Dog forklare de ikke specielt meget om programmet. Dog er der ingen beskrivelse af programmet. KUN et screenshot (og systems krav). Programmet hedder PC Remote Coltrol 4.0B (er shareware) Tror du kan kigge lidt på det.
>Men efter jeg kan se, STÅR DER INTET om hvordan du selv kan lave det.
der er også et program på den første.
og lidt dokumentation.
>Og som svar til Thomas:
>NEJ. Det er ABSOLUT ikke let at lave.
SYNS du det er let, vil jeg gerne få dig til at eks. at lave et program som kan kominikere med et webcam og eks. vise på formen hvad cammet ser.
Det er ikke LET. Jo, kun hvis du kan finde et kompoment til det.
Komponenter, Komponetner, Komponenter
Komponenter kan gøre det letter for en, men du lære så ikke hvordan du kan gøre det selv.
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på Delphi (som du vist nok taler om, ingen har sagt det behøver være i delphi, det kan også være i alt muligt andet), men jeg har beskæftigede mig lidt med Pascal og sendt data til PrinterPorten og det var Abselut ikke svært.
Og hvis Delphi funger på sammen måde som Pascal.
skulle det heller ikke være det store problem i at sende Data til IR-port.
det store problem vil nok være, Hvad der skulle sendes.
>Der er en grund til at denne forum ikke er blevet lukket (og den er over 7 måneder gammel):
http://www.udvikleren.dk/thread.php?techid=2&f=2&t=1089>Det er ikke let. Det letteste er at ringe til dit ir-ports firma's service (hvis der er sådan en ring service at hjælpe dig). Der kunne du spørge dem om de havde noget sofware til det. Og om de har nogle ting til at komunikere med programmet.
>Hvis de kan finde ud af det, så er det sikkert muligt.
Men tænk stadig et der er flere TUDSENDE former for fjernbetjeninger der KUN kan lukke en form for tv'er.
>Tror du ikke på det, så prøv at slukke et Sony fjernsyn med eks. en Bang & Olufsen fjernbetjening. Det kan man ikke
nu ved jeg ikke om du kun trykkeded på sluk knappen, men jeg ved at man sommetider kan styre to fjernsyn med samme fjerbetjenning, men mugligvis vil den knap der er beregnet til det ikke virke efter hensigten.
det kan være at hvis du trykke på f.esk teksttv knappen på
Bang & Olufsen fjernbetjening så vilæ Sony fjernsynet slukke.
det kan være.
Så hvis du skal på en måde få skaffet eller lavet et, bliver man nød til først at vælge firmaet der har lavet tv'et, og kan du finde en kanal til vær tv er DU TOTAL god.
Husk på at eks. også DATA kan overføres igennem inferåd.
jep.
Mvh.
Thomas Christen
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41