Javascript: Ændre value i input efter liste valg

Tags:    diverse

Hey, jeg vil lige sige jeg ikke kan huske pointforholdene her på siden, så jeg håber 20 point er nok. Men altså, jeg har en liste (de der pop ned nogen), og nedenunder to input felter, som aktiveres alt efter hvad man vælger. jeg vil gerne have de to input felter lavet om til et, så det ikke fylder så meget, så derfor vil jeg gerne have lavet det sådan at hvis man vælger mulighed 1, er value f.eks. "hej" og med mulighed er value f.eks. "farvel" Men, scriptet skal tilpasses mit eksisterende script som gør sådan at man ikke kan skrive i feltet før man vælger. her er min kode;

<form>
<p>
<select name="minSelect" onchange="this.form.byttesformindstepris.disabled=(this.selectedIndex!=1);this.form.byttesfor.disabled=(this.selectedIndex!=2)">
<option value="">Vælg handelstype</option>
<option value="sell">Sælges</option>
<option value="trade">Byttes</option>
</select>
</p>
<p>
<input type="text" name="byttesformindstepris" disabled="disabled" value="Angiv mindstepris..." onFocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onBlur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;">
</p>
<p>
<input type="text" name="byttesfor" disabled="disabled" value="Byttes for..." onFocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onBlur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;">
</p>
</form>

samtidig vil jeg gerne have at hvis man disabler input efter man har skrevet noget, bliver valuen i input lavet tilbage til standard valuen.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,
jeg har noget kode til dig, først en function til din head del:
Fold kodeboks ind/udKode 
og så en ændring af din form:
Fold kodeboks ind/udKode 
Der endte med at blive et noget ondt input felt, men hvad, på den her måde ser det lidt sjovt ud. Håber det var det du ville have

ups... min kode bliver fucked af smileys, den sure smiley [:(] skal du skrive som : ( bare uden mellemrum

adam
Køb en zebra - og kald den plet

[Redigeret d. 22/05-04 17:42:04 af adam]

jeps, det virker, tusind tak

t