Nok se men ikke røre!

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hejsa

Jeg er lige på udkig efter nogle gode ideer.

Jeg er ved at lave et system i PHP, hvor der er nogle data jeg gerne vil have at brugeren ikke skal kunne markere eller udskrive, men stadig skal kunne læse. Det vil sige at med mindre man skriver det hele af selv, er der ingen andre muligheder for at få denne information end at kigge på siden igen.
Hverken tekst eller billeder kan bruges her da det på den ene eller anden måde kan markeres eller printes ud.
Har overvejet om man kunne smide det ind i en lille java-ting, men er ikke så erfaren i java endnu, men er ikke helt glad for at man som almindelig surfer så skal have det java-pjat installeret for at kunne se det hele.

Jeg kaster lige nogle få point i nakken på folk der kommer med gode ideer...

Mobster
Interactive Systems - www.interactive.dk

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville mene at du skulle bruge pdf
- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET

Hmmm, hvordan det? det er jo nettop meget nemt at printe ud og gemme på computeren...

Mobster

Til udprinting kan du da bruge css og til det der med at du skal kunne lave det sådan at brugeren skal kunne læse det men ikke slette det kan du da bare lave en form og sætte en readoly="readonly" ind :)

Udprintningen vil jeg nok lave sådan at når brugeren få vist sin form box så skal han kunne klikke på en knap. Knappen sender ham så til en ny side hvor al teksten bliver skrevet. Her kan han så printe lortet ud :) Li som her på udvikleren.dk hvor den side man bliver sendt til bare viser teksten som man vil have.
Her er en artikel som beskriver css og udprintning http://www.html.dk/artikler/00009/

Håber du kan bruge mit råd =)
MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

hvis du viser noget i status baren kan det bare kopires fra kilde koden som du ikke kan skjule... og det er IKKE muligt at vise noget på skærmen som brugeren ikke kan kopier eller tage screen shot af.......

når du siger at du kun vil forhindre almindelige surfere kan du evt. fjerne hjøre klik funktionen..... og prøve at lægge en anden funktion på Ctrl + c..... husk også at lave en css så det forsvinder når man udskriver det...

hver dog opmærksom på at dette vil forringe bruger venligheden meget..... (og at du på ingen måde billigt kan beskytte din data..)
og en normal bruger kan måske trykke på den lille knap hvor der står rediger i frontpage eller word...

Mvh. Jop...

Lige meget hvor snedig en javascript eller bare java løsning du eller andre finder på vil jeg altid kunne publicere dit indhold anyway: "Prt Scr" er her nøglen :)

Print screen skal bare lige aktiveres og så kan du ellers skære indholdet ud i paint eller et andet mere sofistiskeret billedbehandlingsprogram.

// Kasper

Lige meget hvor snedig en javascript eller bare java løsning du eller andre finder på vil jeg altid kunne publicere dit indhold anyway: "Prt Scr" er her nøglen :)

Print screen skal bare lige aktiveres og så kan du ellers skære indholdet ud i paint eller et andet mere sofistiskeret billedbehandlingsprogram.

// Kasper

Det er jeg godt klar over, og det er ikke fordi at jeg vil gøre det umuligt for folk at få fat i det der står. Jeg vil bare gøre sådan at det ikke er noget den almindelige surfer gør, for den almindelige surfer sidder ikke og skriver af eller bruger Print Screen.
Det er altså bare en ting der skal gøre at det ikke er noget man lige kan, det vil sige at den bare skal sørge for at man ikke direkte kan udskrive det eller markere og bruge copy-paste.

Hvis man ikke kan det sidder den gennemsnitlige surfer allerede og siger "Nøh", klør sig lidt i skridtet og giver op!

Mobster

Kig nedenunder, kom til at lave noget dobbelt-ting. Underligt at klokkeslættet er forskelligt...

[Redigeret d. 19/05-04 22:17:12 af Nicolai Lyster Fersner]

Du kan jo lægge det nede i statusbaren eller titelbaren, så kan man i hvert fald ikke kopiere det. Alt hvad der ligger i vinduet mellem disse to ting (og menuen) kan jo udskrives via menuen.

[Redigeret d. 19/05-04 22:15:59 af Nicolai Lyster Fersner]

Du kan jo lægge det nede i statusbaren eller titelbaren, så kan man i hvert fald ikke kopiere det. Alt hvad der ligger i vinduet mellem disse to ting (og menuen) kan jo udskrives via menuen.

[Redigeret d. 19/05-04 22:15:59 af Nicolai Lyster Fersner]

Det er lidt længere tekster end noget der kan stå i status-baren.
Der skulle gerne kunne vises forskellige data, tekster og evt. også billeder...

Mobster

hvis du viser noget i status baren kan det bare kopires fra kilde koden som du ikke kan skjule... og det er IKKE muligt at vise noget på skærmen som brugeren ikke kan kopier eller tage screen shot af.......

når du siger at du kun vil forhindre almindelige surfere kan du evt. fjerne hjøre klik funktionen..... og prøve at lægge en anden funktion på Ctrl + c..... husk også at lave en css så det forsvinder når man udskriver det...

hver dog opmærksom på at dette vil forringe bruger venligheden meget..... (og at du på ingen måde billigt kan beskytte din data..)
og en normal bruger kan måske trykke på den lille knap hvor der står rediger i frontpage eller word...

Mvh. Jop...

Det er ikke så meget beskyttelse af data jeg er ude efter, og det er da heller ikke fortroligt det der skal vises. Ideen er at man betaler for en service hvor man har adgang til rigtig mange af disse data, og når ens abonnement udløber kan man ikke se dem mere. Jeg er lidt ligeglad med om nogle få bruger print screen eller hvad de gør, for der er massere af data og de bliver konstant opdateret. Det skal bare være en mindre forsvarsmekanisme for at alle ikke går ind og stor-kopiere min database hele tiden.

Men ved ikke om man kan have rettigheder på data på internettet sådan at brugere ikke må printe eller distribuere indhold på mine sider.

Som jeg ser det kan det heller ikke bare være i almindelig html, for der kan man se kildekoden (ikke fordi den normale bruger ville gøre det, men alligevel). Så tænkte på en java-bean eller noget, men ved ikke så meget om dem... Ellers kan kildekode måske skjules godt i en lille labyrint af frames eller noget i den stil... Brugervenlighed kommer dog stadig foran beskyttelse af data.

Mobster

Hmmm, hvordan det? det er jo nettop meget nemt at printe ud og gemme på computeren...

Mobster

<< < 12 > >>
t