B-One - dem der lukker deres kunders webhoteller

Tags:    diverse

Hej alle. Mig og nogle venner har siden Februar haft en side - vi købte et webhotel hos b-one da det var den billigste løsning.

Men nu, efter at nogen eftersigende skulle misbrugt en mailsender på vores side (tror vi, men b-one har ikke informeret os) har b-one permanent lukket vores webhotel og svarer ikke på nogen af vores mails - og de yder ikke telefonsupport. Vi har betalt omkring 400Kr. for - ja et, nu, lukket webhotel og vi har ikke hørt det mindste fra b-one, ikke engang en begrundelse.

Vi har betalt DNS, Plads på deres server, SMTP osv. for næsten et år - og nu i fjerde måned er det bare lukket af b-one uden at informere os om en hylende skid.

Tak, b-one. Nu er vores side gået tabt og vores penge spildt.

"En historie om hvordan det går når man køber webhotel hos b-one".

Hej Morten,

Bliv ved med at kontakte dem til du får et svar, og hold os endeligt underrettet. Hvis de virkelig er som du beskriver det, ville det nok være værd at bringe en advarsel mod dem her på sitet. Det er de nok ikke så interesseret i, når man tager i betragtning af at der kommer omkring de 1.000 mennesker forbi her hver dag :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

jeg har prøvet noget lignen med webdomain.dk for 1 år siden de svarede bare ikke efter at jeg gav dem pengene...

hel og lykke... og tusinde tak for advarslen...

Mvh. Jop...

ps. måske man kunne oprette en blacklist over firma'er som ikke behandler kunderne ordenligt.... (altså her på udvikleren.dk)

[Redigeret d. 16/05-04 20:47:58 af Jop Jopsen]

Hej jeg er med i en Multi Game Online Clan. Der havde domain hos B-One og med spiller i DAOC, EQ(2), EVE-Online, Horrisont osv. er der tale om spiller på små 3-400 danske spillere, det betyder at der blev brugt massiv bandwidth. Og B-One lukkede vores hotel. Selvom der blev oplyst om at der er ubegrænset bandwidth... (men senere oplyser B-One i en mail at det kun gælder 1/10 af deres samlede band) men det var ikke oplyst andre steder end den mail vi fik. Vi fik ikke penge tilbage og midstede også ca 8 måneder af vores betaling.

Greetings Magic-Mouse
C U @ www.Magic-Mouse.dk

Indtil videre er der gået næsten en måned siden vi sendte vores første (klare og tydelige) mail til b-one. Siden da har vi sendt yderligere mails og de har ikke svaret på en eneste. Det ser ikke ud til at b-one har en så god service endda.

Blacklisten ville indtil videre lyde sådan:

B-One
- Lukker webhoteller på dårlige baggrunde (en eksemplarisk grund for dem: ingenting =P), og informerer desuden ikke kunde(n)(erne) om hvorfor eller giver pengene tilbage. "http://www.b-one.net"

Webdomain
- Tager imod penge og undlader at åbne for webhotellet. "http://www.webdomain.dk"

Bare tilføj nogle flere og post jeres egen liste her.

Mvh. Morten O'kefe

hej jeg fik lige lyst til at høre b-one mening til denne sag... og de har besvaret mine... mails...

kik lige her:

Fold kodeboks ind/udKode 

eller se tråden:
http://www2.b-one.net/support/show_thread.php?lang=da_DK&code=qizPZERzEO

jeg vil mene at dette underminere alle spørgsmål om b-ones troværdighed....

håber dette kan rense deres navn de er vist gode nok...
ps. verden er ikke fulde af skurke jeg har lige haft kontakt til webdomain.dk

Mvh. Jop...

[Redigeret d. 17/05-04 20:04:15 af Jop Jopsen]

Jop:

Jeg er meget frustreret over dine beretninger om hvor gode b-one er. B-One har tilsyneladende fyldt din hjerne op med lort om hvor vidt vi har overtrædt deres forretningsbetingelser eller ej.

Vi har ikke været bevidste om at vi har sendt 32.000 mails, da vi er på et større netværk med kun én gateway (med kun et internet-IP-adresse) til internettet. Vores netværks-administrator kan have fået passwordet til vores ftp-account hvis han på en måde har 'sniffet' pakker der er routet til b-one's host.

Vi ved ikke noget om de såkaldte mail-bombere og er meget chokerede over at blive anmeldt for en violation mod deres betingelser når det ikke er os der står bag. Hvis B-One ikke åbner vores webhotel igen, er det ihvertfald dem som bryder forretningsaftalen. Fordi: VI HAR IKKE SENDT 32.000 MAILS MED EN FIL DER HEDDER MAILBOMB.PHP!

Jeg ved ikke om det er vores netværksadministrator, en anden på netværket eller WHATEVER men jeg er fandeme træt af at blive beskyldt for noget jeg ikke har gjort. Jeg ved heller ikke om det er B-One der finder på noget for at spare udgifter, men jeg vil bare have enten mine penge og filer tilbage eller mit webhotel.

Hvis B-One ser dette skal de bare vide at vi IKKE har brugt en såkaldt mailbomber med hvilken sendt 32.000 mails, og vi vil meget gerne have at de trækker deres beskyldninger og lukning tilbage!

Mvh. Morten O'kefe

Hvis det er en mail template fra b-one er det jo dem der er nogle spader. Så kan de jo ikke beskylde jer.

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)
http://www.growyourownshit.com/users/Decko
-------------------------------------------------------

Webdomain
- Tager imod penge og undlader at åbne for webhotellet. "http://www.webdomain.dk"

Bare tilføj nogle flere og post jeres egen liste her.

Mvh. Morten O'kefe

ikke for at beskydte dem men webdomain har lige skiftet ejer i januar...

Mvh. Jop...

Tja, kig jeres kontrkat igennem, hvis det viser sig at de har brudt kontrakten på en forkert grundlag, så træk dem i retten..
Det ville jeg sgu gøre, og såfremt du er studerende eller på anden måde har en indtægt der er under 225.000 (ret mig hvis jeg tager fejl) Så kan man få gratis retshjælp...

Men måske er det kun mig der ville sagsøge for kontraktbrud

t